درس 10 آموزش gimp

آموزش gimp

آموزش gimp

دوره ی آموزش gimp استاد نیک زاد بصورت ویدیویی و در 60 جلسه با کیفیت بالا آماده شده است تا افرادی که از ویندوز به لینوکس مهاجرت میکنند یا برنامه نویسان و طراحانی که قصد دارند از یک نرم افزار رایگان و متن باز در ویندوز ، مک یا لینوکس برای کارهای گرافیکی و روزمره ی خود استفاده کنند.

gimp یک نرم افزار رایگان و سبک است به راحتی میتوانید انرا دانلود و استفاده کنید و البته با دوره ی آموزش gimp رایگان استاد نیک زاد سریعا آنرا حرفه ای شوید.

در این جلسه ی اموزش قراره که یک لامپ آکواریومی بسازیم و برای این کار به یک عکس لامپ شیشه ای ، یک تصویر آب و یک ماهی نیاز داریم. 

 

آموزش ساخت لامپ آکواریومی در gimp

در این جلسه ی آموزشی سه عدد تصویر داریم که تصاویر تمرینی این جلسه ی اموزشی در گیتهاب قرار گرفته و به راحتی میتونید دانلود کنید . ( آدرس گیتهاب فایل های تمرینی این دوره ی آموزشی ) .

تصاویری که استفاده میکنیم یک به یک در زیر البته با کیفیت تر کمتر آورده شده است برای دانلود با کیفیت اورجینال حتما از فایل های تمرینی که در آدرس گیتهاب قرار گرفته است استفاده کنید.

ابتدا تصویر لامپ را وارد محیط gimp میکنیم و برای این کار از file->open استفاده میکنیم.

آموزش gimp

سپس تصویر آب را باز میکنیم که به شکل زیر است 

آموزش gimp

و سپس تصویر ماهی را در نرم افزار gimp باز میکنیم .

آموزش gimp

و بعد از عملیاتی که در جلسه ی ویدیویی آموزش gimp بصورت کامل آموزش داده میشود این سه تصویر ترکیب میشوند و با تکنیک هایی که آموزش داده خواهد شد نتیجه ی زیر را بدست خواهیم آورد.

آموزش گیمپ
 

در این جلسه ی ویدیویی بسیاری از موارد مهم از جمله نحوه ی انتخاب و کات کردن بخشی از تصویر ، کار با لایه ها ، کار با ماسک ها و ... آموزش داده میشود.

همچنین رنگبندی آب از آبی به بنفش تغییر میدهیم همانطور که در تصویر لامپ آکواریومی مشاهده میکنید.

برای ادامه ی این دوره ی آموزشی در صورت علاقه مند بودن به بحث طراحی قالب سایت یا طراحی layout اپلیکیشن موبایل در نرم افزار gimp میتوانید از فصل دوم این دوره استفاده کنید.

برای دریافت دوره ی رایگان gimp روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

دوره ی اموزش gimp