درس 14 آموزش gimp

دوره ی آموزش گیمپ

در توضیحات جلسه ی 14 ام دوره ی آموزش gimp استاد نیک زاد بصورت رایگان هستیم. این دوره ی آموزشی با هدف ارائه ی یک آموزش با کیفیت و عالی برای افرادی است که به هر دلیلی دوست ندارند از نرم افزار پولی و محدود Photoshop استفاده کنند.

فتوشاپ در لینوکس وجود ندارد و برخلاف تصور عموم مردم این به معنی ضعیف بودن لینوکس در زمینه ی گرافیک نیست بلکه نرم افزار gimp بسیار قوی تر و هوشمند تر از نرم افزار فتوشاپ است ولی به دلیل نبود بازاریابی و تبلیغات و ... فتوشاپ در ذهن تمام مردم مطرح شده است.

در این جلسه ی آموزشی نحوه ی ایجاد برجستگی روی چوپ با افکت های طبیعی را آموزش خواهیم داد.

 

آموزش ایجاد لوگو برجسته روی چوب با Gimp

در این جلسه قرار است که لوگو سایت اواسام را روی چوب بصورت برجسته در بیاوریم . شما نتیجه ی نهایی را در تصویر زیر مشاهده میفرمایید.

دوره ی آموزش gimp رایگان - آموزش ایجاد برجستگی روی چوب با لوگو در نرم افزار gimp

این متون فقط معرفی کلیت جلسه ی آموزشی ویدیویی است . اگر قصد دارید کارهایی ک در این جلسه انجام شده است را بتوانید در نرم افزار gimp انجام دهید حتما دوره ی اموزش gimp استاد نیک زاد بصورت رایگان را تهیه کنید و جلسه ی 14 ام را تماشا کنید .

کلیت جلسه ی آموزشی به شکل زیر خواهد بود . 

ابتدا تصویر چوب و تصویر لوگو که هر دو در فایل های تمرینی این جلسه ی اموزشی قرار گرفته است را در محیط gimp باز میکنیم . 

دوره ی اموزش gimp جایگزین فتوشاپ برای لینوکس - آموزش ساخت لوگو برجسته روی چوب

بعد از باز کردن تصاویر در نرم افزار gimp ، لوگو مربوط به اواسام که به رنگ سبز است را تقریبا هم رنگ با چوب بک گراند میکینیم که نتیجه به شکل زیر میشود .

دوره ی اموزش gimp جایگدوره ی آموزش gimp رایگان - ایجاد برجستگی روی چوب با gimp 01 زین فتوشاپ در سیستم عامل لینوکس - آموزش ساخت لوگو برجسته روی چوب با gimp - گرافیک در لینوکس

برای اینکه چوب بک گراند روی لوگو مشخص باشد باید mode لایه ی مربوط به لوگو را تغییر دهیم . ( برای دیدن این جلسه بصورت رایگان در دوره ی آموزشی gimp اینجا کلیک کنید و دوره را تهیه کنید ).

دوره ی آموزش gimp استاد نیک زاد - جایگزین فتوشاپ در لینوکس - آموزش گرافیک در لینوکس - آموزش ساخت لوگو برجسته روی چوب در gimp

برای اینکه حس برجسته بودن را القا کنیم با استفاده از یک سری تکنیک ها در نرم افزار gimp سایه ی درونی به لایه ی مربوط به لوگو آواسام اعمال میکنیم که نتیجه به صورت تصویر زیر خواهد بود .

دوره ی اموزش gimp - آموزش گرافیک در لینوکس - جایگزین فتوشاپ در لینوکس

سپس برای القای حس طبیعی  بودن لوگو و همچنین تفکیک آن از بک گراند چوبی یک لایه ی دیگر به رنگ سفید با اندازه ی کمی بزرگتر از لوگو میسازیم بصورت تصویر زیر 

دوره ی اموزش gimp استاد نیک زاد - جایگزین فتوشاپ در لینوکس - گرافیک در لینوکس
 

و در نهایت کمی از opacity لایه ی سفید رنگ در محیط gimp ، کم میکنیم تا حالت سایه ی سفید رنگ زیر لوگو اصلی  باشد که نتیجه ی زیر حاصل میشود . 

دوره ی اموزش gimp رایگان - آموزش فتوشاپ در لینوکس - آموزش طراحی لوگو در لینوکس

برای دیدن ویدیو این جلسه ی آموزشی دوره ی آموزشی gimp استاد نیک زاد را بصورت رایگان میتوانید با کلیک کردن روی تصویر زیر تهیه کنید.

دوره ی اموزش gimp - جایگزین فتوشاپ در لینوکس - آموزش طراحی گرافیکی در لینوکس