خلاصه ی مطالب موجود در این مجله ی آموزشی :

  1. در برنامه نویسی هیچ چیز آسان نمیشود ، شما باهوش تر میشوید
  2. برنامه نویسی را باید هر روز یاد بگیرید
  3. بعضی وقت ها برنامه نویسی شما را قورت میدهد 
  4. گاهی وقت ها احساس میکنید نمیدانید دارید چیکار میکنید
  5. بعضی وقت ها کلافه میشوید اما استرس را کنترل کنید
  6. مهارت ارتباط برقرار کردن مهم تر از مهارت کدنویسی است 
  7. یا باید احمق ترین فرد اتاق باشید یا اتاقتان را عوض کنید تا جایی بروید که آنجا احمق ترین باشید
  8. یک محیط کاری خوب بهتر از حقوق بالاست 

 

نکاتی که هر برنامه نویس باید بداند

برنامه نویسی و یادگیری آن دنیایی پرچالش است و در ابتدای شروع یادگیری برنامه نویسی شما باید زحمات زیادی را بکشید تا به یک متخصص تبدیل شوید ولی تمام زحمات اولیه ارزش آن را دارد که تخصصی فوق العاده کسب کنید و بتوانید آینده ی خود را تضمین کنید. اگر شور و علاقه ی یادگیری برنامه نویسی را دارید چه بهتر ولی همه چیز شور و علاقه نیست، شما باید نکاتی را هم در نظر داشته باشید که ما در این مقاله به این نکات اشاره کرده ایم.پس این مقاله را تا انتها با دقت مطالعه کنید چرا که نوشته های این مقاله چکیده ای از تجربیات چندین سال برنامه نویسی است.

 

1 در برنامه نویسی هیچ چیز آسان نمیشود ، شما باهوش تر میشوید . 

برنامه نویسی یک فعالیت ساده نیست. نیازها در وسط پروژه تغییر می کند. فناوری ها به سرعت و بی رحمانه پیشرفت می کند. مشتریان سریع قضاوت می کنند ولی آهسته توضیح میدهند. برنامه نویسی آسان تر نمی شود بلکه این برنامه نویسان هستند که باهوش تر می شوند.

نکات مهم برای یادگیری برنامه نویسی - وضعیت برنامه نویسان

اولین باری که به یک باگ برخورد میکنید شما تا وقتی که آنرا حل نکنید خود را شکست خورده تلقی میکنید . بعد از حل کردن این معما شما احساس خدایی میکنید. یکی از مسئولیت های هر برنامه نویس توانایی حل کردن باگ ها است پس باید در زمینه ی دیباگ حرفه ای شوید.

اصل ترفند این است :  سری بعدی وقتی به آن باگ یا مشابه آن برخورد کردید سریعا حل میکنیدش چون قبلا پیچ و خم راه را رفتید . احساس میکنید مشکل ساده ای بود نه اینطور نیست راحت نبود شما باهوش تر شدید ! 

 

2 - برنامه نویسی را باید هر روز یاد بگیرید

نکات آموزش برنامه نویسی سریع 

در دنیای برنامه نویسی همه چیز در حال اپدیت شدن و همه چیز در حال منسوخ شدن هستند . اگر در حال یادگیری نباشید شما هم به همراه دانش قبلی خود منسوخ خواهید شد :) برای اینکه دیگر برنامه نویسان از ما عقب نباشند این فناوری و این زمینه ی شغلی یا هر چیزی با سرعت جت در حال پیشرفته !!!

دشوارترین نکته در این مورد این است که یاد بگیرید چطور یاد بگیرید . 

سالها طول می کشد تا بتوانید در یک زبان برنامه نویسی مهارت داشته باشید و سالها بیشتر طول میکشد تا بتوانید آنچه را که می دانید بشناسید و آنچه را که لازم ندارید رها کنید. نگران نباشید شما موفق میشوید مثل افراد دیگر که شدن ، فقط وقت بگذارید.

 

3 - بعضی وقت ها برنامه نویسی شما را قورت میدهد 

نکاتی برای یادگیری برنامه نویسی - یادگیری سریع برنامه نویسی

برنامه نویسی سخت است . ما در دنیایی کار میکنیم که قوانین بین المللی هم حتی ندارد . دنیایی که در ان وقتی مشتری از ما ماشین میخواهد میتواند بجای ماشین هواپیما هم بخواهد و انتظار هم دارد که طی یک هفته تحویل دهیم ! 

زمینه ی کاری ما طوری است که تقریبا همه روزه عوض میشود و انتظار میرود که همیشه سرحال باشید و کارتان را بکنید 

شما اگر احساس عدم تعادل کردید باید جوری به آن عادت کنید . توجه کنید که همه ی ما این احساس را داریم . ما نمیتوانیم همه چیز را درآن واحد حل و فصل کنیم .

همه ی ما گاهی احساس سردرگمی و گم شدن در مسائل پیدا میکنیم اما مشکلی نیست . رو به جلو حرکت کنید همه چیز خوب خواهد شد . 

 

4 - گاهی وقت ها احساس میکنید نمیدانید دارید چیکار میکنید

نکات آموزش برنامه نویسی

من برای ده سال است که برنامه نویسی حرفه ای انجام میدم ( حتما میگید ایول ) . ابتدای کار من ممکن بود چهار هفته کار کنم و اصلا ندونم که دقیقا دارم چیکار میکنم . از این چهار هفته ها در اوایل اتفاق میوفتاد سرانجام متوجه شدم که همیشه این حس وجود دارد . 

وقتی برای اولین بار این حس را تجربه میکنید شاید احساس کمبود کنید . اما با این احساس شما میتوانید از شغلتان لذت ببرید ؟ قطعا نه و شما را سریعا دلزده میکند . 

پس سقوط نکنید . سعی کنید دیدگاهتان را به این مسئله عوض کنید به این فکر کنید که مسئله ساده است ولی شما هنوز راه حل آنرا فرا نگرفته اید . بعضی برنامه نویس ها پازل را در قلب شان حل میکنند . یاد بگیرید که معماهای برنامه نویسی را دوست بدارید و دنبال کسب حرفه و مهارت بیشتر باشید . 

 

5 - بعضی وقت ها کلافه میشوید اما استرس را کنترل کنید

آموزش نکات شروع برنامه نویسی

استرس برای همه ما پیش می آید. می توانید سعی کنید آن را دفع کنید یا آن را به تاخیر بیاندازید ، اما سرانجام از راه می رسد و کافئین در این مواقع خیلی کمک کننده است. اینکه چگونه به فشارهای شغلی خود واکنش نشان دهید مشخص می کند که این زمینه ی شغلی را چقدر دوست دارید . 

کار خود را دو چندان نکنید! کوهی از کارهای انجام شده را مقابل خود تصور نکنید و نگویید "اگر من فقط کمی سخت تر کار کنم ، همه چیز درست میشود." این راه منجر به فرسودگی شما می شود.

شغل خود را ادامه دهید در همین حال سعی کنید از زندگی کردن هم لذت ببرید اینطوری مسائل و مشکلات شما حل میشود . امتحان کنید !

 

6 - مهارت ارتباط برقرار کردن مهم تر از مهارت کدنویسی است 

آموزش مهارت های برنامه نویسی - شروع برنامه نویسی

شما میتوانید هر زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید ، میتوانید هر ابزار و سیستم عاملی را یاد بگیرید ، میتوانید هر فریمورک و تکنولوژی را یاد بگیرید اما اگر قدرت ارتباطات شما ضعیف باشد عملا آن تخصص ها به هیچ دردی نخواهند خورد چون شما نمیتوانید خود را به دیگران تعریف کنید . 

مشتری ها و کارفرماهای ما نمیتوانند مسائل فنی که ما بلد هستیم را درک کنند ما فقط باید این کارها را انجام دهیم ولی باید بتوانیم آنها را به یک فرد غیر متخصص هم توضیح دهیم . 

اگر ارتباطات قوی ندارید نیاز به تمرین و تجربه در این زمینه دارید . چیزی نیست که نتوانید آنرا بدست بیاورید . 

به خودتان فرصت برقرار کردن ارتباط با دیگران را بدهید بهترین برنامه نویسان جهان در اغلب موارد ارتباطات خوبی با دیگران دارند زیرا به مردم این اجازه را میدهند که کار آنها را درک کنند . 

 

7 - یا باید احمق ترین فرد اتاق باشید یا اتاقتان را عوض کنید تا جایی بروید که آنجا احمق ترین باشید

آموزش برنامه نویسی - نکات آموزشی برنامه نویسی

اگر احساس میکنید در اتاقی هستید که از همه بیشتر میدانید سریعا انرا عوض کنید چون آنجا پیشرفتی نخواهید کرد . 

خیلی از برنامه نویسان یک شغل پیدا میکنند یا مسیری پیش میگیرند که با دانسته های قبلی آنها قابل انجام است پس دنبال یادگیری چیزهای جدید نمی روند یا اصلاح خودمانی راحت طلب هستند .

این افراد چون در کار قدیمی خوب تبحر دارند مطمئنا از کار قبلی خود درآمد کسب خواهند کرد ولی در همان جایی که هستند باقی خواهند ماند و پیشرفت نخواهند کرد . 

پس اگر در یک اتاقی هستید که احساس میکنید هیچکس از شما بیشتر نمیداند یا از کسی چیز جدیدی یاد نمیگیرید آنجا را ترک کنید و به اتاقی بروید که آنجا یک احمق حساب شوید . 

 

8 - یک محیط کاری خوب بهتر از حقوق بالاست 

همه چیز پول نیست اگر با شغلتان راحت نیستید یا استرس بیش از اندازه به شما وارد میکند آن محیط مناسب شما نیست و سریعا جای خود ا عوض کنید . 

من میدانم که ترک یک شرکت یا تغییر شغلی که حقوقتان از آن شرکت تامین میشود کار ساده ای نیست و ممکن است خودتان و خانواده تان متضرر شود ولی اگر نمیتوانید یک شغل را تغییر دهید حداقل کاری کنید آنرا دوست داشته باشید و همانجا پیشرفت کنید . 

با رئیس خود درباره ی استرس های خود صحبت کنید شاید بخش جدید یا کار جدیدی برای شما داشته باشد . مشکل خود را با هم تیمی های خود در میان بگذارید شاید هم تیمی های شما یا همکاران شما راه چاره را بدانند و این را هم بدانید که صاحبان کسب و کار ها حاضر هستند خیلی کارها را برای کارمندان خود انجام دهند  تا استرس انها کم شده و خلاقیت انها افزایش پیدا کند . 

برنامه نویسی یک کار ثابت است و نیاز به فعالیت بدنی ندارد پس مراقب اضافه وزن و سلامتی خود هم باشید پول را میتوان پیدا کرد ولی سلامتی را دوباره نه ! 

 

اما در آخر این مطلب به یاد داشته باشید که هر چند برنامه نویسی شغل سخت و گیج کننده ای است ولی چیزی نیست که همه بتوانند از پس آن بر بیایند اگر برنامه نویس هستید به شما تبریک میگم چون شما یک ذهن بسیار باهوش و خلاق دارید انعطاف پذیری بالایی دارید و کاری را انجام میدهید که به نظر خیلی ها بسیار سخت و جادویی است . 

مطمئنا کارهای سخت پول خوبی هم دارند و به همین خاطر است که بیشتر پولدارهای دنیا برنامه نویس هستند . 

 

امیدوارم کدهای خوبی بنویسید.

لینک کوتاه این مقاله : https://avasam.ir/post/153
این سیستم برپایه ی علاقه مندی شما یک دوره ی مناسب به شما پیشنهاد میدهد
مرا بسوی بهترین دوره ی آموزشی که برای من مناسب است هدایت کن 🤖
برای استفاده ی دیگران و حمایت از ما در جامعه های زیر به اشتراک بگذارید

.:: نظرهای کاربران ::.
رضا شفائی نیا / 11 ماه پیش

ممنون بابت مقاله خوبتون

مهمان / 3 سال پیش

خوب بود

حمید اسکندری / 4 سال پیش

شاید باورتون نشه اما این مقاله و پستتون امیدی تازه  درون من زنده کرد و از صمیم قلب برای این حسن سخاوت شما برای ادای کلمات سپاسگذارم و از خدا براتون بهتربنارو ارزو کردو و میکنم

حیدر / 4 سال پیش

با تشکر از شما . مطلب شیرین و جذابی بود. حس خوبی بهم داد.

دوره ی آموزش پروژه محور ساخت کافه بازار دوره ی آموزش پروژه محور ساخت فروشگاه دیجیکالا آموزش لاراول دوره ی آموزش ویو جی اس