آموزش تبدیل ویدیو به MP3 در لینوکس

آموزش تبدیل ویدیو به MP3 در لینوکس

بروزرسانی : 4 سال پیش
دسته بندی :‌ - لینوکس

شاید شما هم یک کاربرد معمولی لینوکس باشید یا یک برنامه نویسی که این روزها دوست دارید از لینوکس برای کارهای برنامه نویسی خود استفاده کنید. 

لینوکس امروزه به دسکتاپ ها نفوذ خوبی داشته است و طبق آخرین آمارهای سایت stackoverflow در بخش survey محبوب ترین پلتفرم جهان برای برنامه نویسی linux است.

بسیاری از کارهایی که در ویندوز یا مک با نرم افزارهای سنگین و کرکی و ... انجام میگیرد در لینوکس با حجم بسیار کم بصورت رایگان و با سرعت فوق العاده ای انجام میگیرد و این است تفاوت لینوکس با مک و ویندوز و ... .

تبدیل فرمت ویدیویی به فایل صوتی MP3 یا هر فرمت دیگری در لینوکس 

برای تبدیل کردن فرمت ویدیو به یک فرمت دیگری مثلا از mkv به mp4 یا یک فایل صوتی مثل MP3 در لینوکس نیاز به نصب نرم افزارهای سنگین یا جانبی دیگری نیست.

یک بسته ی بسیار محبوب و معروفی وجود دارد که باید آنرا از طریق ترمینال نصب کنید و آن هم ffmpeg است.

اگر از توزیع های محبوب لینوکسی استفاده میکنید به احتمال زیادی ffmpeg روی توزیع شما نصب است. برای چک کردن نصب بودن این بسته کافیست ترمینال لینوکسی خود را باز کنید و دستور زیر را بزنید‌ : 

ffmpeg --version

سپس اگر نسخه ی ffmpeg در ترمینال برای شما نمایش داده شد به این معنی است که این بسته روی توزیع شما به درستی نصب شده است.

اگر ffmpeg روی لینوکس شما نصب شده باشد نتیجه باید به شکل تصویر زیر باشد : 

آموزش تبدیل ویدیو ها به صدا در لینوکس با استفاده از ffmpeg

بعد از نصب کردن این بسته روی توزیع لینوکسی وقت آن است که از جادوی ترمینال لینوکس کمک بگیریم تا فایل ویدیویی mp4 یا mkv را به فایل صوتی mp3 تبدیل کنیم.

تبدیل ویدیو به صدا در لینوکس 

با استفاده از ffmpeg در کسری از ثانیه فایل صوتی بصورت mp3 از فایل های ویدیویی مثل mkv . mp4 و ... استخراج شود و یا فایل های ویدیویی را به یکدیگر تبدیل کنید.

در ویدیوی آموزشی زیر شما یک آموزش کاملی برای تبدیل فرمت های ویدیویی به صدا و .... را میبینید‌ :‌

لینک کوتاه این مقاله : https://avasam.ir/post/183
این سیستم برپایه ی علاقه مندی شما یک دوره ی مناسب به شما پیشنهاد میدهد
مرا بسوی بهترین دوره ی آموزشی که برای من مناسب است هدایت کن 🤖
برای استفاده ی دیگران و حمایت از ما در جامعه های زیر به اشتراک بگذارید

.:: نظرهای کاربران ::.
امید خداداد / 4 سال پیش

سلام ممنون از جناب مهندس نیکزاد بابت تهیه فوق العاده ترین دوره های آموزشی مربوط به لینوکس بنده قبلا دوره ی آموزش گیمپ و دوره ی آموزش اینکسکیپ شما را تهیه کردم دیدم فوق العاده بود این مقاله هم برای تبدیل فرمت های صوتی تصویری لینوکس بسیار عالی و روان بود سپاسگزارم

دوره ی آموزش پروژه محور ساخت کافه بازار دوره ی آموزش پروژه محور ساخت فروشگاه دیجیکالا آموزش لاراول دوره ی آموزش ویو جی اس