کدایگنایتر چیست و در ادامه آموزش کدایگنایتر 

فریمورک کدایگنایتر ( codeigniter ) چیست

در این پست قصد داریم به معرفی کلی فریمورک کدایگنایتر بپردازیم و ببینیم که چرا باید از این فریمورک برای توسعه ی وب استفاده کنیم موقع نگارش این متن سال ۲۰۲۰ میلادی هست و مطمئن باشید همین الان که این مقاله نوشته میشود فریمورک های زیادی برای پی اچ پی از جمله لاراول در اندازه ی بسیار زیادی از فریمورک کدایگنایتر معروف شده اند ولی چرا باید یک توسعه دهنده ی وب با کدایگنایتر کار بکنه ؟ این سوالیه که در این مقاله به آن پاسخ خواهیم داد.

سالها قبلتر از زمانی که لاراول بعنوان محبوب ترین فریمورک توسعه ی وب شناخته شود کدایگنایتر بعنوان محبوب ترین فریمورک توسعه ی وب با زبان برنامه نویسی پی اچ پی بود.

کدایگنایتر یک فریمورک برای زبان برنامه نویسی php میباشد که به دلیل سبک بودن و در عین حال قوی بودن معروف است. بسیاری از وب سایت های دنیا با فریمورک کدایگنایتر در حال اجرا هستند و یکی از نیاز های آموزش فریمورک کدایگنایتر آشنایی با زبان برنامه نویسی پی اچ پی است چون این فریمورک تماما با زبان پی اچ پی نوشته شده است.

با استفاده از کدایگنایتر شما میتوایند وب سایت های منعطف و زیبایی برای توسعه ی وب بسازید از جمله فروشگاه های اینترنتی ، مارکت های موبایل ، فروشگاه فایل ، نوبت دهی آنلاین ، فروش بلیط و ... .

 

آموزش دانلود و نصب کدایگنایتر ( codeigniter )

برای دانلود و نصب کردن فریمورک کدایگنایتر (codeigniter) بصورت کاملا رایگان باید به وب سایت اصلی آن مراجعه کنید که میتوانید نسخه های مختلفی از این فریمورک را در سایت اصلی اش پیدا کنید.

سایت اصلی فریمورک کدایگنایتر = codeigniter.com

بعد از باز کردن سایت اصلی کدایگنایتر با تصویری مشابه زیر روبرو میشوید که میتوانید با کلیک روی گزینه ی Download آخرین نسخه ی پایدار این فریمورک را دانلود کنید که هم اکنون نسخه ی  v4.0.3 میباشد.

آموزش دانلود فریمورک کدایگنایتر ( codeigniter )

بعد از کلیک کردن روی گزینه ی Download فایلی در حدود چندمگابایت برای شما دانلود میشود که نسبت به دیگر فریمورک های زبان برنامه نویسی php بسیار کم حجم است.

برای نصب کردن فریمورک codeigniter کافی است فایل های دانلود شده را در مسیر سرور یا هاست یا سرور مجازی کامپیوتر خود از حالت فشرده خارج کنید و سپس وارد پوشه ی آن شوید مثلا اگر نام پوشه ci هست اگر در مرورگر localhost/ci را تایپ کنید تصویری مشابه تصویر زیر که نمایشگر صفحه ی خوش آمد گویی فریمورک کدایگنایتر است به شما نمایش داده خواهد شد.

آموزش نصب فریمورک کدایگنایتر ( codeigniter )
 

کدنویسی با فریمورک کدایگنایتر چطور است ؟ 

برخلاف دیگر فریمورک های زبان برنامه نویسی php که از سینتکس های عجیب و غریب و من درآوردی استفاده میکنند تنها فریمورکی که کدنویسی ان ساده و یادگیری آن راحت است فریمورک کدایگنایتر میباشد.

فریمورک کدایگنایتر به همراه کتابخانه های کمکی و helper های اضافی که دارد عمل توسعه را بسیار راحت تر میکند و بسیاری از کارها که باید مدت های زیادی برای کدنویسی انها زمان صرف میشود دیگر نیاز نیست دوباره نویسی شود.

مثلا اگر یک فرمی دارید که میخواهید از نظر امنیتی و اعتبار سنجی آنرا بررسی کنید کدایگنایتر کلاس های آماده ای برای این کار دارد.

یا اگر دوست دارید ارسال ایمیل انجام دهید و یا کارهای بیشتر دیگری که پرکاربرد هست در درون فریمورک کدایگنایتر بعنوان کتابخانه ها یا helper های از پیش کدنویسی شده وجود دارد.

همچنین یکی از قابلیت های عالی فریمورک کدایگنایتر قابلیت گسترش تمام قسمت های آن بدون دخل و تصرف در اصل هسته ی فریمورک است مثلا شما میتوانید کتابخانه های از پیش نوشته شده ی کدایگنایتر را ارث بری کنید و موارد جدیدی به آنها اضافه کنید بدون اینکه به آنها لطمه ای وارد کنید یا میتوانید کتابخانه های جدیدی را بسازید که اصلا از قبل وجود نداشته است این مورد برای موارد غیر از کتابخانه ها هم صدق میکند.

خلاصه که کدایگنایتر پر است از کتابخانه های پرکاربرد که به درد هر برنامه نویس وب میخورد و کار توسعه را سریعتر و راحت تر میکند.

آموزش توسعه ی وب با فریمورک کدایگنایتر

 

آموزش فریمورک کدایگنایتر به زبان فارسی

معمولا وجود یک آموزش خوب برای هر چیزی که میخواهید شروع کنید باعث سریعتر شدن فرآیند یادگیری آن میشود.

آموزش فریمورک کدایگنایتر ( codeigniter ) سال های زیادی مورد نظر تیم آموزشی آواسام بوده است و جناب مهندس نیکزاد با آموزش های فارسی فوق العاده ای که تهیه کرده اند هزاران شاگرد جذب کرده و با دوره های پروژه محور کدایگنایتر توانسته اند که مفهوم اصلی این فریمورک را منتقل کنند.

در زیر دو آموزش مشاهده میکنید که جزو محبوب ترین اموزش های کدایگنایتر به زبان فارسی بوده است و امیدوارم که با استفاده کردن و دیدن آنها شما هم از یادگیری فریمورک کدایگنایتر لذت کافی برده باشید. 

ضمنا به همراه این آموزش ها ویدیوهایی با کیفیت و سورس کدهای اماده در کنار فایل های ویدیویی قرار گرفته است که میتوانید برای پروژه های مختلفی استفاده کنید .

دوره ی پروژه محور ساخت وب سایت دیوار با کدایگنایتر به همراه اپ

دوره ی آموزش پروژه محور کدایگنایتر ساخت اپلیکیشن و سایت مشابه دیوار

دوره ی آموزش پروژه محور ساخت مارکت اندرویدی مشابه کافه بازار به همراه اپ با فریمورک کدایگنایتر

دوره ی آموزش پروژه محور ساخت مارکت اندرویدی مشابه کافه بازار به همراه سورس و اپلیکیشن با فریمورک کدایگنایتر

اتمام.

لینک کوتاه این مقاله : https://avasam.ir/post/184
این سیستم برپایه ی علاقه مندی شما یک دوره ی مناسب به شما پیشنهاد میدهد
مرا بسوی بهترین دوره ی آموزشی که برای من مناسب است هدایت کن 🤖
برای استفاده ی دیگران و حمایت از ما در جامعه های زیر به اشتراک بگذارید

.:: نظرهای کاربران ::.
علی / 4 سال پیش

واقعا آموزش ها و مطالب شما رو میخونم لذت میبرم تشکر میکنم ازتون

دوره ی آموزش پروژه محور ساخت کافه بازار دوره ی آموزش پروژه محور ساخت فروشگاه دیجیکالا آموزش لاراول دوره ی آموزش ویو جی اس