لینوکس برای برنامه نویسی و تجربیات یک برنامه نویس

لینوکس برای برنامه نویسی و تجربیات یک برنامه نویس

بروزرسانی : 3 ماه پیش
لینوکس چیست - لینوکس برای برنامه نویسی

لینوکس چیست ؟ 

لینوکس به تمامی سیستم عامل هایی گفته میشود که برپایه ی کرنل لینوکس پیاده سازی شده اند. کرنل یا هسته ی لینوکس توسط لینوس توروالدز شروع شده و توسط هزاران برنامه نویس از نقاط مختلف دنیا توسعه داده شده است.لینوکس رایگان و متن باز است و شما میتوانید به هر شیوه ای از آن برای خودتان استفاده کنید و شخصا آنرا توسعه دهید.

لینوکس امروزه در تمامی تکنولوژی ها نفوذ کرده است از جمله پلی استیشن ، سوپر کامپیوترها ، سرورها ، دستکاپ ها و ...

 

کتاب صوتی فقط برای تفریح داستان ساخته شدن لینوکس

کتاب صوتی فقط برای تفریح ( just for fun ) نوشته ی لینوس توروالدز

کتاب just for fun یا به فارسی فقط برای تفریح به داستان شکل گیری کرنل لینوکس میپردازد که توسط سازنده ی کرنل لینوکس یعنی لینوس توروالدز نوشته شده است و توسط مهندس نیک زاد به صورت صوتی بیان شده است که از طریق لینک زیر میتوانید بصورت رایگان آنرا تهیه کنید و گوش دهید. این کتاب دید شما نسبت به لینوکس را گسترش میدهد و بعنوان برنامه نویس میتوانید از لینوکس به شکل بهینه برای سرور و دسکتاپ خود استفاده کنید :

کتاب صوتی فقط برای تفریح لینوس توروالدز - داستان انقلابی اتفاقی

نرم افزارهای مفید برای لینوکس - جایگزین نرم افزارهای ویندوزی در لینوکس 

در این ویدیو igtv که مهندس نیکزاد منتشر کرده اند درباره ی نرم افزارهای مفیدی که در لینوکس استفاده میشود و جایگزین انواع برنامه های پرکاربرد ویندوزی معرفی میگردد که هم رایگان هستند و هم سرعت بالاتری نسبت به برنامه های ویندوزی دارند.

دلیل اینکه برخی افراد احساس میکنند اپلیکیشن های ویندوزی ممکن است برای لینوکس وجود نداشته باشد تنها عادت های ذهنی آنها نسبت به ویندوز است که به برخی اپلیکیشن ها فقط عادت کرده اند وگرنه لینوکس هیچ کم و کاستی از نظر نرم افزار نسبت به ویندوز ندارد.

از جمله نرم افزارهای گرافیکی و ویرایش ویدیو و صوت و همچنین نرم افزار های تولید محتوا و ضبط دسکتاپ و استریم در لینوکس معرفی میشود.

لینوکس برای برنامه نویسی 

در این ویدیو درباره ی ابزارها و نرم افزارهای عالی لینوکسی برای برنامه نویسان صحبت خواهد شد و بعنوان یک برنامه نویس توانایی این را پیدا خواهید کرد که سریعا به لینوکس مهاجرت کنید و از این سیستم عامل حرفه ای و متن باز استفاده خواهید کرد.

لینوکس از همه نظر برای برنامه نویسان اهمیت دارد چون ویندوز و مک بیشتر برای دسکتاپ و مردم غیرحرفه ای در بحث برنامه نویسی و تخصصی کامپیوتر ساخته شده است ولی هدف لینوکس از ابتدا تخصص بوده است و به همین خاطر است که روز به روز تعداد برنامه نویسانی که از ویندوز و مک به لینوکس مهاجرت میکنند بیشتر میشود.

 

لینوکس و تجربیات یک برنامه نویس از لینوکس 

در ویدیو زیر صحبت های مهندس نیک زاد درباره ی لینوکس و تجربیات برنامه نویسی در لینوکس را میتوانید مشاهده کنید.

لینک کوتاه این مقاله : https://avasam.ir/post/187
این سیستم برپایه ی علاقه مندی شما یک دوره ی مناسب به شما پیشنهاد میدهد
مرا بسوی بهترین دوره ی آموزشی که برای من مناسب است هدایت کن 🤖
برای استفاده ی دیگران و حمایت از ما در جامعه های زیر به اشتراک بگذارید

.:: نظرهای کاربران ::.
دوره ی آموزش پروژه محور ساخت کافه بازار دوره ی آموزش پروژه محور ساخت فروشگاه دیجیکالا آموزش لاراول دوره ی آموزش ویو جی اس