زندگینامه ی برنامه نویس آمریکایی Terry A Devis 

در این مجله از سایت آواسام درباره ی زندگی یک برنامه نویس تعریف میکنیم که در زندگی خود دچار بیماری اسکیزوفرنی شد و در طی ده سال یک سیستم عاملی نوشت فقط برای ارتباط با خدا 

سیستم عامل دارای کامپایلر اختصاصی ،‌زبان برنامه نویسی اختصاصی ، کرنل ، فایل سیستم و چیزهای دیگر مورد نیاز سیستم عامل میباشد.

terry a devis یا تری دیویس در سال ۱۹۶۹ در یکی از ایالت های آمریکا به نام Wisconsin به دنیا آمده است.

هنگامی که در مدرسه ی ابتدایی درس میخواند برای اولین بار با کامپیوتر Apple 2 آشنا شد و آنجا جرقه های علاقه مندی به کامپیوتر در ذهن دیویس زده شد اما اصلی ترین علاقه های برنامه نویسی در این فرد در دوران دبیرستان شکل گرفت که یک کامپیوتر کومودور ۶۴ داشت و روی آن زبان اسمبلی تمرین میکرد.

پس از اتمام دوران دبیرستان وارد دانشگاه آریزونا شد و در رشته ی الکترونیک مدرک مهندسی خود را دریافت کرد.

سپس در شرکتی به نام تیکت مستر بعنوان برنامه نویس دستگاه های VAX استخدام شد و اینجا بود که کم کم نشانه های اولیه بیماری شیدایی در اون پیدا شد.

در ویدیو زیر میتوانید صحبت های مهندس نیکزاد درباره ی Terry A Devis و خلاصه ای از زندگی آن برنامه نویس را تماشا کنید :‌

 
 
زندگینامه ی تری ا دیویس برنامه نویس Templeos
 

 

 

دوران شروع بیماری تری دیویس

پس از انکه تری دیویس در شرکت تیکت مستر استخدام شده بود و دو سال از استخدام شدن میگذشت اولین نشانه های بیماری روانی در او پدیدار شد و در ابتدا به اطرافیانش میگفت که با موجودات بیگانه فضایی حرف میزند یا مامورهای دولتی درخواست هایی از او دارند.

در ابتدا کسی بهایی به حرفهایش نمیداد ولی کم کم ماجرا جدی شد و یک روز ماشین خود را برداشت و بدون مقصد به سمت جنوب فرار کرد.

داستان زندگی تری دیویس برنامه نویسی که سیستم عامل templeos را نوشت

 

در بین راه فهمید که رادیو با او حرف میزند و پیام هایی به اون میفرستد ماشین را کنار جاده زد و به دنبال وسیله ی جاسوسی جاسازی شده در ماشین ، قطعات ماشین را نابود کرد و در نهایت سوئیچ ماشینش را در بیابان انداخت و پیاده برگشت 

در بین راه پلیس او را سوار ماشین کرد و در بین راه تری دیویس فرار کرد که این کار باعث شکستن استخوان ترقوه ی او شد.

هنگامی که او را به بیمارستان منتقل کردند با دیدن اشعه ی ایکس فرار کرد و گفت که این وسیله باید وسیله ی بیگانگان باشد.

با دیدن این حرکت ها و رفتارات تری دیویس را به یک بیمارستان روانی منتقل کردند و در ابتدا بیماری او دو قطبی تشخیص داده شد.

 

خدا در زندگی terry a devis

این برنامه نویس در ابتدا کاتولیک بود و کم کم در زندگی خود یک فرد آتئیست یا بی خدا شد.

اما با پیدا شدن بیماری های روانی دوباره به خدا معتقد شد و این بار خدا را جور دیگری درک کرد.

تمام دارایی های خود را وقف کلیسا و مراکز خیریه میکرد و اعتقاد داشت میخواهد دل خدا را به دست آورد و خدا پیام هایی را به او ارسال میکند و از او درخواست میکند کارهایی را انجام دهد.

بیماری اسکیزوفرنی می‌تواند به توهمات دینی منجر شود که بر اساس آن شخص برای خودش نقش پیامبرگونه‌ای در نظر می‌گیرد و تصور می‌کند که ماموریت مهم و یا هدف مهمی دارد.

 

شروع نوشتن سیستم عامل Templeos

اولین تفکرات نوشتن یک سیستم عامل در ذهن تری دیویس در سال ۲۰۰۰ میلادی شکل گرفت ولی در سال ۲۰۰۳ بود که بصورت جدی گفت میخواهد سیستم عاملی بنویسد و خدا گفته است که توسط این سیستم عامل قرار است با انسان ها ارتباط برقرار کند.

در ابتدا همه مسخره میکردند و در اینترنت و انجمن های مختلف ، تری دیویس تبدیل به یک مسئله ی فان برای تمام برنامه نویسان شده بود.

اسکرین شات از سیستم عامل templeos

 

اما دو سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۵ اولین نسخه ی این سیستم عامل منتشر شد و مسئله جدی تر از قبل شد ...

تری دیویس ده سال مداوم روی این سیستم عامل کار کرد و آنرا گسترش داد . تمام کارهای ابتدایی اعم از نوشتن کرنل و کامپایلر و زبان برنامه نویسی و ... توسط این برنامه نویس حرفه ای نوشته شده بود.

هرچند که تری دیویس یک فرد دارای اسکیزوفرنی بود ولی برنامه نویسی ده ساله و تمرکز عالی روی توسعه ی یک سیستم عامل آن هم بصورت انفرادی کار هر کسی نیست و نشان از استعداد خارق العاده ی برنامه نویسی تری دیویس دارد.

 

ویژگی های سیستم عامل TempleOS

این سیستم عامل یک سیستم عامل سبک هست که تری دیویس معتقد است به دستور خدا ساخته و نامش را بارها عوض کرده ولی در نهایت نام آنرا templeos به معنی سیستم عامل معبد قرار داده بود و معتقد است که معبدی برای خدا میباشد.

این سیستم عامل با رزولوشن 640x840 و با ۱۶ رنگ به همراه یک صدا ساخته شده است که برنامه نویس آن معتقد است همگی از طرف خداوند به او الهام شده است.

تری دیویس برنامه نویس این سیستم عامل دلیل ۱۶ رنگ را اینطور بیان کرده است که دوست دارد سیستم عامل برای بچه ها جذاب باشد و بتوانند در محیطی رنگی نقاشی کنند.

این سیستم از فایل سیستمی به نام دریای سرخ یا Red Sea بهره میگیرد.

به دلایلی TempleOs از هیچ شبکه ای پشتیبانی نمیکند و به همین خاطر هم عملا به اینترنت وصل نمیشود.

این سیستم عامل در جای جای مختلف خود به کتاب مقدس ارجاع داده شده است و بازی های مختلفی درون آن قرار دارد که بخشی از داستان های پیامبران مثل بالا رفتن موسی از کوه و مصر و ... میشود.

 

ماه های آخر و پایان زندگی تری دیویس

تری دیویس دوران پایان زندگی خود یک بی خانمان بود و از آنجایی که پدر و مادرش نیز حرفهای او را قبول نداشتند آنها را نیز ترک کرده بود.

بارها توسط پلیس دستگیر شده بود و با یک کوله پشتی از این پارک به آن پارک میرفت و در کل جای ثابتی برای زندگی نداشت...

در نهایت مثل بسیاری از بیماران اسکیزوفرنی که در خطر خودکشی قرار میگیرند ، تری دیویس هم بلاخره دچار این مشکل اساسی شد.

در سال ۲۰۱۸ میلادی ویدیویی روی یوتیوب تری دیویس منتشر شد که در آن ویدیو ادعا میکرد تمام ویدیوهای خود را از اینترنت پاکسازی کرده است و هدفش پاک کردن آشغالها از اینترنت است و یاد گرفته چطور خودش را پاکسازی کند.

ساعاتی بعد از انتشار ویدیو ، تری دیویس در کنار ریل قطار قدم زنی میکرد که خود را جلوی قطار پرت کرد البته محققان هرگز نتوانستند اثبات کنند که مرگ او تصادف بوده یا خودکشی ولی مهندس قطار مدعی است که مرگ او خودکشی بوده است.

بعد از مرگ او سایت linux.org توسط چند هکر ویرایش شد و پیامی مبنی بر یاد و خاطره ی تری دیویس منتشر کرد.

توییتر تری دیویس توسط یک شخص ناشناس هک شد و هنوز هم توییت های مختلفی را ارسال میکند.

 

بزرگی کاری که Terry A Devis انجام داد

شاید به ظاهر زندگی تری دیویس ، برنامه نویسی بوده که اسکیزوفرنی داشته و نمیدانسته دقیقا به دنبال چه هست و چه کار میکند ولی با یکبار تست کردن سیستم عامل Templeos و کارهایی که درون آن انجام داده است از بزرگ بودن پروژه ی این سیستم عامل تعجب خواهید کرد و تعجب اورتر این است که تمامی چیزهای درون سیستم عامل از جمله کامپایلر ، کرنل ،‌ زبان برنامه نویسی ، فایل سیستم و دیگر اجزای درونی آن توسط فقط یک نفر نوشته شده است و برای نوشتن ، تست و دیباگ کردن این همه کد به یک برنامه نویس غول نیاز است که همه ی آنها را تری دیویس در سیستم عامل خودش به تنهایی نوشته و در طی نوشتن این سیستم عامل هم دچار اسکیزوفرنی بوده است.

شاید اگر اسکیزوفرنی در زندگی این برنامه نویس حرفه ای نبود امروز شاهد یک برنامه نویس با شرکتی عظیم مواجه بودیم که یک سیستم عامل در حد لینوکس و شاید بزرگتر را گسترش داده بود. در هر صورت زندگی این برنامه نویس بزرگ قابل احترام برای جامعه ی برنامه نویسان است. 

 

لینک کوتاه این مقاله : https://avasam.ir/post/194
این سیستم برپایه ی علاقه مندی شما یک دوره ی مناسب به شما پیشنهاد میدهد
مرا بسوی بهترین دوره ی آموزشی که برای من مناسب است هدایت کن 🤖
برای استفاده ی دیگران و حمایت از ما در جامعه های زیر به اشتراک بگذارید

.:: نظرهای کاربران ::.
Mim / 1 ماه پیش
مگه هر برنامه نویس بزرگ یک شرکت عظیم داره عزیز
مهمان / 4 سال پیش

خیلی جالب بود و غم انگیز

دوره ی آموزش پروژه محور ساخت کافه بازار دوره ی آموزش پروژه محور ساخت فروشگاه دیجیکالا آموزش لاراول دوره ی آموزش ویو جی اس