درس هایی از زندگی لینوس توروالدز برای برنامه نویس موفق شدن

درس هایی از زندگی لینوس توروالدز برای برنامه نویس موفق شدن

بروزرسانی : 3 ماه پیش
برای دیدن ویدیو این مطلب توسط مهندس سام نیکزاد ، اینجا کلیک کنید

 

برای برنامه نویس موفق شدن بخوانید

الگو گرفتن از افرادی که برای زمینه ی شغلی شما میتواند مفید باشند بهترین کار دنیاست . در زمینه ی برنامه نویسی افراد مختلفی وجود دارد که میتوانید بعنوان الگو به زندگی آنها نگاه کنید.

لینوس توروالدز یکی از برنامه نویس های فوق العاده ای هست که دیدگاه های بسیار عالی در زندگی چه در زمینه ی برنامه نویسی و چه در زمینه های دیگر دارد.

با الگو قرار دادن توروالدز میتوانید در برنامه نویسی پیشرفت خوبی بکنید . یکی از کتاب هایی که در این زمینه به شما کمک میکند کتاب فقط برای تفریح نوشته ی لینوس توروالدز و دیوید دیاموند هست که داستان شکل گیری لینوکس هست.

 

کتاب فقط برای تفریح ( just for fun ) نوشته ی لینوس توروالدز و دیوید دیاموند

شما میتوانید نسخه ی صوتی این کتاب را از بخش کتابخانه ی آواسام تهیه کنید 

کتاب صوتی فقط برای تفریح نوشته ی لینوس توروالدز

 

لینوس توروالدز کیست ؟ 

 

لینوس توروالدز کیست ؟

لینوس توروالدز یک برنامه نویس اهل فنلاند است که در شهر هلسینکی فنلاند به دنیا آمده و در همان شهر بزرگ شده است. در طی زندگی خود برای اولین بار با یک دستگاه vic 20  به کامپیوتر علاقه مند شده است.

این دستگاه توسط پدربزرگ لینوس توروالدز به او داده شده بود که باعث شده بود به کامپیوتر و برنامه نویسی علاقه مند شود.

با دیدن سیستم عامل یونیکس و خواندن کتاب سیستم عامل ها نوشته ی اندرو تانبباوم به بحث سیستم عامل های کامپیوتری علاقه مند شده و چون پول تهیه ی یونیکس را نداشت سعی داشت یک سیستم عامل ساده برای خود بصورت تفریحی بنویسد.

کدنویسی تفریحی روی یک پروژه ی تفریحی امروز به جایی رسیده است که کل دنیای تکنولوژی را متحول کرده است و از کوچکترین دستگاه های الکترونیکی تا بزرگترین کامپیوترها از لینوکس استفاده میکنند.

لینوس توروالدز ، لینوکس را از صفر شروع کرده است و با برنامه نویسی دائمی و با پشتکار فراوان توانست آنرا به سیستم عاملی مطرح تبدیل کند که طرفداران بسیاری را پیدا کرد.

سپس به آمریکا مهاجرت کرد و لینوکس را در آمریکا گسترش داد و بعد از اینکه طرفداران فراوانی را جذب کرد و افراد زیادی را برای توسعه جذب کرد که باعث شد سیستم مدیریت ورژن گیت را توسعه دهد.

 

الگو گرفتن از برنامه نویسان موفق

 

الگو گرفتن از برنامه نویسان موفق

الگو گرفتن از برنامه نویسان موفق باعث پیشرفت شما خواهد شد البته در ویدیو IGTV مهندس نیک زاد بصورت کامل این مورد را به همراه جزئیات توضیح میدهد.

لینوس توروالدز بعنوان یک برنامه نویس بزرگ در سطح جهانی ، میتواند الگوی خوبی باشد برای تمام برنامه نویسان در هر سنی که از دیدگاه های این شخص و همچنین نحوه ی ادامه ی توسعه ی لینوکس در طی سالیان دراز میتواند الهام بخش باشد.

الگو گرفتن از انسان های موفق باید به درستی انجام بگیرد و حس کمالگرایی را به شما القا نکند . برای مثال اگر شما لینوس توروالدز را بعنوان الگویی قرار دهید که صاحب لینوکس هست نمیتوانید از صفر شروع کنید و شخصی مثل لینوس توروالدز باشید چون لینوس توروالدزی که اکنون شما مشاهده میکنید حاصل بیش از سی سال زحمت برنامه نویسی روی لینوکس است و از ابتدا هرگز اینطور نبوده و این تخصص ها را نداشته است . 

در کل چه از دنیس ریچی الگو بگیرید چه از لینوس توروالدز و چه از برنامه نویس بزرگ دیگری باید محتاط عمل کنید و بخش هایی از زندگی آن افراد را الگوی خود قرار دهید که متناسب با زندگی کنونی شما باشد و به آرامی قدم ها را برداشته و به موفقیت برسید.

در زندگی لینوس توروالدز میبینیم که خود آقای توروالدز در ابتدای شروع توسعه ی لینوکس از استاد دانشگاهی به نام اندروتانببام الگو گرفته است. همچنین الگوی دیگر لینوس توروالدز دو سیستم عامل یونیکس و مینیکس بوده است. 

بعد از بحث الگو گرفتن ، بحث یادگیری از هر منبع و هر شخصی مهم است البته به شرطی که آن اطلاعات غلط نباشد. هرگز فکر نکنید شخصی که سن کمتری از شما دارد یا مهارت های کمتری نسبت به شما دارد نمیتواند چیز جدیدی به شما یاد دهد.

هر نکته ای که از هر منبع یا شخصی میتوانید یاد بگیرید و برای زمینه ی برنامه نویسی مفید باشد حتما با جان و دل آنرا یاد بگیرید.

لینوس توروالدز قبل از ساختن سیستم عامل لینوکس ، کتابی به نام سیستم‌عامل‌ها: طراحی و پیاده‌سازی را بصورت کامل مطالعه کرده بود این کتاب توسط سازنده ی مینیکس یعنی اندروتانببام نوشته شده بود و اندروتانببام در ابتدا مخالف لینوکس بود ولی لینوس توروالدز بخاطر دانشی که دریافت میکرد کتاب او را مطالعه میکرد و همیشه چیزهای جدیدی را از او یاد میگرفت.

 

استقامت در شرایط سخت 

 

موفقیت بیشتر در زمینه ی برنامه نویسی

بعد از اینکه لینوکس توسط لینوس توروالدز توسعه داده شده بود و به مرحله ی خوبی از محبوبیت رسیده بود فردی در آمریکا با سودجویی نام تجاری و برند لینوکس را به نام خود ثبت کرده بود.

زمانی که فرد برای ثبت برند و نام به سازمان ثبت مراجعه کرده بود یک نسخه از لینوکس را دانلود کرده بود و روی دیسک بعنوان اختراع خودش به سازمان ثبت نام تجاری برده بود و آنها با موفقیت این کار را انجام داده بودند.

لینوس توروالدز و طرفداران لینوکس به سختی نام تجاری را از او پس گرفتند و زمانی که او آماده ی پس دادن نام تجاری بود مبلغی را از لینوس و طرفداران لینوکس درخواست کرد.

بعدها که لینوکس محبوبیت بیشتری پیدا کرد و ویندوز هم توسط مایکروسافت در حال گسترش بود افرادی که به اعماق مایکروسافت نفوذ کرده بودند خبر میاورند که روی سیبل دارت عکس لینوس توروالدز را نصب کرده اند و هر روز از سر نفرت او را مورد هدف قرار میدهند.

حتی شرکت اپل از لینوس توروالدز درخواست کرده بود که توسعه ی لینوکس را رها کند و با مبلغ بالایی در اپل استخدام شود. استیو جابز معتقد بود که توسعه ی لینوکس الکی و وقت تلف کردن است و به همین خاطر در یک جلسه ای از لینوس خواست که توسعه ی لینوکس را رها کند و در شرکت اپل روی توسعه ی مکینتاش کار کند.

بعد ها ریچارد استالمن قصد داشت کل نام لینوکس را عوض کرده و به نام گنو/لینوس درآورد در حالیکه لینوکس فقط چند ابزار از گنو را استفاده کرده بود که متن باز بودند و هر کسی میتوانست به هر شیوه ای از انها استفاده کند.

حتی زمانی که لینوس توروالدز با شرکت ردهت همکاری کرد بسیاری افراد مثل ریچارد استالمن با او مخالفت کردند.

به دلیل اینکه ردهت ابزارهای جانبی برای لینوکس تولید میکرد و آنها رایگان نبودند و این اقدام لینوس را بعنوان طمع کاری لینوس برای پول بیان کردند در حالیکه خود لینوکس یعنی حاصل سی سال زحمت لینوس توروالدز همچنان متن باز و رایگان بود.

با وجود همه ی این دردسرها و مشکلات لینوس توروالدز تا به امروز دست از توسعه لینوکس نکشیده است و همین سماجت لینوس توروالدز در هر زمانی بود که بیشتر از تخصص اون لینوکس را به نقطه ی کنونی رساند به طوری که از پلی استیشن دو سونی گرفته تا سوپر کامپیوتر های شرکت IBM همگی از لینوکس استفاده میکنند.

 

برنامه نویس موفق 

 

موفق شدن در زمینه ی برنامه نویسی

شاید بعد از خواندن این مطلب ، این سوال برای شما پیش بیاید که آیا برنامه نویس موفق کسی است که روی یک پروژه کار کند و آنرا در طول سالیان سال گسترش دهد ؟ جواب این سوال قطعا خیر است.

لینوس توروالدز علاقه داشت فقط روی لینوکس تمرکز کند و آنرا در سطح جهانی معروف کند و کار به جایی برسد که همان مایکروسافت که زمانی مخالف لینوکس بود امروزه در کنفرانس هایش بگوید ما لینوکس را دوست داریم.

شاید شما علاقه به حوزه و بخش های مختلفی داشته باشید و هدف های کوتاه مدتی داشته باشید.

شاید یک پروژه در عرض یکسال به نحو احسن انجام بگیرد شاید پروژه ای دیگر در طی دو سال انجام شود و شاید هم مثل لینوس توروالدز تا آخر عمر روی یک پروژه کار کنید.

مهم این است به هدفی که تعیین میکنید بتوانید برسید و در برنامه نویسی تمرکز یکی از اصل های مهم است.

در این قسمت پیشنهاد میکنیم ویدیو چطور برنامه نویس موفق شویم مهندس نیک زاد در بخش IGTV‌ آواسام را تماشا کنید.

 

 

لینک کوتاه این مقاله : https://avasam.ir/post/196
این سیستم برپایه ی علاقه مندی شما یک دوره ی مناسب به شما پیشنهاد میدهد
مرا بسوی بهترین دوره ی آموزشی که برای من مناسب است هدایت کن 🤖
برای استفاده ی دیگران و حمایت از ما در جامعه های زیر به اشتراک بگذارید

.:: نظرهای کاربران ::.
سمیرا / 3 سال پیش

سلام . مطلب بسیار زیبا و عالی در زمینه ی برنامه نویسی بوده خیلی انگیزه گرفتم مرسی

دوره ی آموزش پروژه محور ساخت کافه بازار دوره ی آموزش پروژه محور ساخت فروشگاه دیجیکالا آموزش لاراول دوره ی آموزش ویو جی اس