چطور میتوانیم یک برنامه نویس مدرن باشیم [ویدیو]

چطور میتوانیم یک برنامه نویس مدرن باشیم [ویدیو]

بروزرسانی : 3 سال پیش
 ویدیو آموزشی این پست در انتهای پست قرار گرفته است.

برنامه نویسی مدرن چیست ؟ 

چطور یک برنامه نویس مدرن باشیم ؟
 

در بحث برنامه نویسی مدرن بودن از اهمیت بالایی برخوردار است. منظور از مدرن بودن به این معنی است که اطلاعات خود در زمینه ی برنامه نویسی را مرتبا بروزرسانی کنید و در صورت لزوم بتوانید به راحتی از یک زبان برنامه نویسی خاص یا از یک تکنولوژی خاص به زبان ها و تکنولوژی های جدید مهاجرت کنید.

برای اینکه یک برنامه نویس مدرن باشید باید اصولی را رعایت کنید که در این مقاله سعی میکنیم بصورت خلاصه وار آنها را بیان کنیم.

ویدیو در پایان همین پست قرار گرفته است.

در این ویدیو مهندس نیک زاد بصورت کامل درباره ی اینکه یک برنامه نویس چه نکاتی را باید رعایت کند گفته شده که اینجا هم قرار میدهیم.

برنامه نویسی فرآیندی است که منجر به تولید محصول جدیدی میشود در این روند هر ابزاری میتواند مورد استفاده قرار گیرد و بهتر است برنامه نویس از ابزارهای برنامه نویسی مدرن استفاده کند چون هر چه ابزارها و زبان ها و تکنولوژی ها مدرن تر میشوند باگ های انها کمتر میشود ، سرعت آنها زیاد میشود و از نظر پرفرمنس بهتر از تکنولوژی ها و ابزارهای قدیمی هستند.

اگر در برنامه نویسی اطلاعات خود را بروزرسانی نکنید محکوم به شکست در این زمینه ی شغلی هستید.

 

دسته بندی برنامه نویسان برای مدرنیته سازی آنها

چطور یک برنامه نویس مدرن باشیم ؟

در ویدیو این پست مهندس نیک زاد برنامه نویسان را از نظر مدرن بودن به سه دسته تقسیم بندی کرده است : 

  1. برنامه نویسان قدیمی ( که سابقه ی کار بالایی دارند و از سال های دور برنامه نویسی را شروع کرده اند )
  2. برنامه نویسان دانشگاهی ( برنامه نویسانی که بصورت آکادمیک و آماتور مطالبی را یاد گرفته و بصورت روتین در یک شرکتی برنامه نویسی میکنند )
  3. برنامه نویسان تازه نفس ( نسل نوجوان و جوان که به تازگی برنامه نویسی را شروع کرده اند یا سابقه ی کار حداکثر سه چهار ساله دارند )

در بین سه گزینه ی بالا مدرن ترین برنامه نویسان ، برنامه نویسان تازه نفس یا جوان هستند که سابقه ی کم دارند ولی چون از مباحثی شروع کرده اند که برای تدریس تکنولوژی های مدرن استفاده شده است بصورت ناخودآگاه یک برنامه نویس مدرن حساب میشوند

گزینه ی برنامه نویسان دانشگاهی ، در حد متوسطی مدرن هستند و ممکن است در یک شرکت برنامه نویسی مشغول باشند که سیستم های بروز استفاده کند و ممکن است برعکس باشد !

اما گزینه ی برنامه نویسان تازه نفس معمولا برنامه نویسانی هستند که به دنبال یادگیری مباحث جدید هستند و چون پیش زمینه ی ذهنی درباره ی برنامه نویسی ندارند بهتر میتوانند مباحث جدید را یاد بگیرند.

معمولا این دسته از برنامه نویسان تعصب خاصی ندارند چون در موقعیتی شروع کرده اند که صد ها تکنولوژی و زبان برنامه نویسی وجود دارد و به وضوح مشخص است که هر کدام آنها معایب و مزایای خود را دارد.

اما برنامه نویسان قدیمی که سابقه ی بلند مدتی دارند زمانی شروع کرده اند که زبان های برنامه نویسی اندک بود و تکنولوژی های کمی وجود داشت اکثریت آنها روی یاد گرفته های خود تعصب دارند و همین مانع تبدیل شدن آنها به یک برنامه نویس مدرن میشود.

 

برای اینکه برنامه نویس مدرن باشید تعصب را کنار بگذارید

چطور یک برنامه نویس مدرن باشیم ؟ تعصب برنامه نویسی را کنار بگذارید

تعصب البته تعصب بی جا در برنامه نویسی بزرگترین سد برای یادگیری مباحث جدید است. مخصوصا آن دسته از برنامه نویسانی که سابقه ی بلند مدت برنامه نویسی دارند روی یاد گرفته های خود معمولا با تعصب هستند.

دلیل این اتفاق این است که در سال های گذشته تکنولوژی برنامه نویسی کم بود و وقتی یک تکنولوژی برای به انجام رساندن یک پروژه کمک رسانی میکرد بعنوان الهه ی برنامه نویسی از آن یاد میشد.

و برنامه نویس عزیز چون یک راه چاره ی عالی پیدا کرده بود که همتا ندارد ذهنیت عالی درباره ی آن داشت.

اما امروزه با پیشرفت زمینه ی برنامه نویسی هر روز یک  تکنولوژی ، زبان ، کتابخانه و ... منتشر میشود که رفته رفته کارها را راحت تر میکنند.

اگر یک برنامه نویس دید های تعصبی خود نسبت به چیزهایی که قبلا یاد گرفته است را کنار بزند راه های جدید و بهتری برای او نمایش داده میشود و سریعا میتواند پیشرفت کند.

مطمئن باشید آنقدر زبان برنامه نویسی و تکنولوژی های مختلف وجود دارد که برای انجام یک پروژه ی برنامه نویسی صد ها راه میتوانید پیدا کنید پس بهتر است بدون دید تعصب بهترین راه را گزینش کنید تا به زحمت نیافتید و در زمان شما صرفه جویی شود.

پس تعصب را کنار بگذارید و سعی کنید با تکنولوژی های جدید هم کمی کار کنید شاید بهتر از ابزاری باشد که قبلا با آن کار کردید ! 

 

سعی کنید ابزارهای جدید و مدرن در برنامه نویسی را یاد بگیرید

چطور یک برنامه نویس مدرن باشیم . ابزارهای توسعه ی وب مدرن - آموزش ویوجی اس (vuejs)

زمانی که به یک تکنولوژي یا ابزار جدید درباره ی برنامه نویسی میرسید سریعا آنرا یاد بگیرید درنگ نکنید یادگیری چیزی از شما کم نخواهد کرد.

برای مثال در بحث وب در طول سالیان گذشته فریمورک ها و زبان های برنامه نویسی جدید ظهور کرده است که هر کدام به شیوه ای به برنامه نویسان کمک کرده است.

از فریمورک های زبان پی اچ پی بگیر تا زبان پایتون و ...

در بحث فرانت اند وب سایت ها فریمورکی مثل vue.js محبوبیت زیادی پیدا کرده است و برای پیاده سازی وب سایت های تک صفحه ای با vue.js و لاراول این کار انجام میگیرد که هر کدام یک فریمورک مدرن در بحث برنامه نویسی وب حساب میشود و شخصی که بتواند بر آنها مسلط باشد یک برنامه نویس وب مدرن خواهد بود و توانایی این را دارد وب سایت های مدرنی بسازد.

 

ویدیو تبدیل شدن به یک برنامه نویس مدرن 

لینک کوتاه این مقاله : https://avasam.ir/post/201
این سیستم برپایه ی علاقه مندی شما یک دوره ی مناسب به شما پیشنهاد میدهد
مرا بسوی بهترین دوره ی آموزشی که برای من مناسب است هدایت کن 🤖
برای استفاده ی دیگران و حمایت از ما در جامعه های زیر به اشتراک بگذارید

.:: نظرهای کاربران ::.
دوره ی آموزش پروژه محور ساخت کافه بازار دوره ی آموزش پروژه محور ساخت فروشگاه دیجیکالا آموزش لاراول دوره ی آموزش ویو جی اس