معرفی دوره ی لینوکس برای برنامه نویسان (آرچ لینوکس) + ویدیو معرفی

معرفی دوره ی لینوکس برای برنامه نویسان (آرچ لینوکس) + ویدیو معرفی

بروزرسانی : 3 سال پیش
دسته بندی :‌ - لینوکس

دوره ی آموزش لینوکس برای برنامه نویسان ( آرچ لینوکس )

 

دوره ی آموزش لینوکس برای برنامه نویسان ، با هدف آموزش کلی لینوکس برای برنامه نویسان از صفر تولید شده است. نبود یک دوره ی آموزش جامع فارسی زبان برای لینوکس که مخصوص برنامه نویسان نیز باشد باعث شده است که برنامه نویسان فارسی زبان و مخصوصا ایرانی که به منابع خوب دسترسی ندارند ، کمتر از لینوکس استفاده کنند.

در حالیکه جامعه ی جهانی برنامه نویسان به سمت لینوکس در حال حرکت است و به همین خاطر این دوره ی آموزش لینوکس از صفر که بر مبنای توزیع آرچ هست تهیه شده است.

شاید سوال شما این باشد که منی که در ویندوز برنامه نویسی کرده ام یا مک دارم میتوانم به دنیای آزاد و رایگان لینوکس وارد شوم ؟ جواب قطعا بله هست و ما توصیه میکنیم اگر برنامه نویس هستید و تا به حال به دنیای لینوکس وارد نشدید حتما اینکار را انجام دهید. دلایل این پیشنهاد را در ادامه ی همین مقاله ی آموزشی خواهید دید پس مقاله را بخوبی مطالعه کنید.

 

کدام توزیع لینوکسی مناسب برنامه نویسی است ؟ 

شاید سوال شما هم باشد که چرا این همه توزیع لینوکسی وجود دارد و بین توزیع های مختلف گیج شوید !‌ جواب این سوال این است که لینوکس یک کرنل کاملا آزاد و رایگان است هر شخص و شرکت یا جای دیگری میتواند بنا به سلیقه و نیازمندی های خود یک توزیع بسازد و آنرا گسترش دهد به همین علت در طول سال های گذشته صد ها و شاید هزاران توزیع و سیستم عامل بر مبنای کرنل لینوکس ساخته شده است. به سیستم عامل های که بر پایه ی کرنل لینوکس بنا شده اند لینوکس یا توزیع لینوکسی گفته میشود و به کرنل یا هسته ی لینوکس هم لینوکس کرنل میگویند.

اما برای برنامه نویسی کدام توزیع پایدار تر و مناسب تر است ؟ 

سخن مدرس دوره ( مهندس نیک زاد ) : در طی سالهای گذشته که با لینوکس برنامه نویسی کردم بین توزیع های مختلفی جابجا شده ام و شاید یکی از دلایلی که لینوکس را انتخاب کردم این بود که یک سیستم عامل داشته باشم تا به راحتی بتوانم در آن بین نسخه ها و توزیع های مختلف کوچ کنم ! اوایل با اوبونتو شروع کردم و بسیار عالی بود البته اولین توزیعی که نصب کردم یادم نیست شاید هم اوبونتو نبوده باشد ولی زمان های زیادی را با اوبونتو سر کردم چون راحت تر از بقیه بود هم نصب کردن اوبونتو راحت تر است و هم استفاده از آن اما اکنون بعد از سالها نسخه های گسترده و غیر منظم اوبونتو و مخازنی که دیر بروزرسانی میشود و بقیه مشکلات عمومی باعث شد حس کنم اوبونتو از حالت تخصصی خارج شده و کم کم مثل ویندوز داره یک سیستم عامل عمومی میشه !

به همین خاطر مدتی با فدورا و دیگر توزیع ها مثل اوپن سوزه ، مندریوا ، مانجارو ، کالی ، لینوکس مینت و ... کار کردم. تقریبا به تمام ریز و درشت این سیستم عامل ها تسلط دارم و دقیقا با هر کدام که بخواهم میتونم نصب و کار کنم اما تنها توزیعی که سالهاست منو راضی نگه داشته و هم بسته های بروزی داره و هم استفادش برای من راحت تره آرچ لینوکس بوده ! 

آرچ لینوکس برای برنامه نویسی هم مناسب تره چون هم بسته های برنامه نویسی بروزتر هستند و سریع هم آپدیت میشن و هم اینکه پرفرمنس برنامه نویسی در این توزیع نسبت به توزیع های دیگر زیاده مثلا برای برنامه نویسی اندروید من تست کردم هر بار بیلد شدن گردل در آرچ لینوکس کمی سریعتر از اوبونتو بوده است البته این تفاوت جزئی است ولی در کل تمام توزیع های لینوکس پنج تا شش برابر نسبت به ویندوز سریعتر و بهتر بودند.

من توی آرچ لینوکس برنامه نویسی را با لذت انجام دادم و تا الان مشکل حادی نداشتم و به همین خاطر این دوره را تولید کردم برای تمام برنامه نویسان که مثل من مشکل انتخاب توزیع نداشته باشن و از تجربیات من استفاده کنند ...

 

لینک کوتاه این مقاله : https://avasam.ir/post/205
این سیستم برپایه ی علاقه مندی شما یک دوره ی مناسب به شما پیشنهاد میدهد
مرا بسوی بهترین دوره ی آموزشی که برای من مناسب است هدایت کن 🤖
برای استفاده ی دیگران و حمایت از ما در جامعه های زیر به اشتراک بگذارید

.:: نظرهای کاربران ::.
دوره ی آموزش پروژه محور ساخت کافه بازار دوره ی آموزش پروژه محور ساخت فروشگاه دیجیکالا آموزش لاراول دوره ی آموزش ویو جی اس