پیش نیاز یادگیری زبان کاتلین

پیش نیاز یادگیری زبان کاتلین

بروزرسانی : 5 ماه پیش

تاریخچه و معرفی زبان برنامه نویسی کاتلین

 

پیش نیاز های زبان برنامه نویسی کاتلین

 

زبان برنامه نویسی کاتلین یکی از جدید ترین زبان های برنامه نویسی است که در سال ۲۰۱۱ خلق شده است . زبان کاتلین روی ماشین مجازی جاوا یا اصطلاحا jvm اجرا میشود.

زبان برنامه نویسی کاتلین زمانی خود را به برنامه نویسان جهان نشان داد که وارد بحث برنامه نویسی موبایل شد. از آنجایی که درون سیستم عامل اندروید یک ماشین مجازی جاوا وجود دارد پس کدهای کاتلین روی این ماشین نیز قابل اجرا هست و بجای جاوا میشود از کاتلین نیز استفاده کرد.

زمانی که کاتلین به طرز چشم گیری در بین برنامه نویسان موبایل محبوبیت پیدا کرد شرکت گوگل رسما کاتلین را بعنوان دومین زبان رسمی برنامه نویسی اندروید معرفی کرد چرا که کاتلین بسیاری از مشکلات جاوا را حل کرده بود و از نظر سرعت و توانایی نیز کمی بهتر از جاوا بود.

کاتلین پرفرمنس بهترین در برنامه نویسی اندروید دارد همچنین یک زبان چندپلتفرمی هست و روی سیستم عامل های دیگر نیز قابل استفاده است.

 

پیش نیاز یادگیری زبان کاتلین چیست ؟‌

 

پیش نیاز یادگیری زبان کاتلین

مثل تمام زبان های برنامه نویسی شما باید با مبانی کدنویسی آشنا باشید تا بتوانید برنامه نویسی با کاتلین را شروع کنید. همچنین آموزش کاتلین باید بصورت پروژه محور انجام دهید تا تسلط کافی به این زبان پیدا کنید.

بعد از آن هیچ پیش نیازی برای یادگیری زبان کاتلین نیاز نیست هرچند توان استفاده از زبان جاوا یک مزیت حساب میشود و شما را در یادگیری کاتلین یاری میکند.

البته نیازی نیست نگران چیزی باشید چون ما یک دوره ی آموزشی برای کاتلین آماده کردیم که هم مبانی برنامه نویسی با کاتلین را در آن قرار داده ایم هم سه عدد دوره ی پروژه محور درون این دوره گنجانده ایم که دارای سورس کد و تمام نیازمندی ها نیز میباشد.

برای دیدن این دوره به لینک زیر میتوانید مراجعه کنید : 

دوره ی آموزش کاتلین 

در این دوره تمام آنچه برای یادگیری کاتلین و پیش نیازهای کاتلین گفته شده است. حتما به دوره سر بزنید

 

آیا زبان جاوا پیش نیاز کاتلین است ؟ 

زبان جاوا پیش نیاز زبان کاتلین

اگر به دقت بخواهیم پاسخ بدهیم جاوا به تنهایی پیش نیازی برای زبان برنامه نویسی کاتلین نیست ولی یادگیری جاوا به دلیل اینکه کاتلین در کنار جاوا استفاده میشود برای برنامه نویسی اندروید با کاتلین خوب است.

از انجایی که کاتلین فقط به برنامه نویسی اندروید ختم نمیشود بهتر است ابتدا تعیین کنید که یادگیری کاتلین را برای چه میخواهید ؟ برای برنامه نویسی اندروید یا دیگر ویژگی های این زبان ؟!

همچنین کاتلین از نظر سینتکس ( قواعد دستوری ) مشابه جاوا نیست و اگر قرار نیست برنامه نویسی اندروید انجام دهید نیازی به یادگیری جاوا هم نیست.

در کل کاتلین یک زبان مستقل است و  پیش نیاز یادگیری هر زبان هم یادگیری مفاهیم ابتدایی و اولیه برنامه نویسی است که شما ابتدا اصول برنامه نویسی را درک کنید بهتر است.

 

آیا اندروید استودیو پیش نیاز کاتلین است ؟ 

اندروید استودیو پیش نیاز زبان کاتلین

اندروید استودیو یک محیط کدنویسی است که توسط شرکت گوگل ارائه شده و برپایه ی محیط intellij idea هست . برای برنامه نویسی اندروید از این محیط استفاده میشود و زبان کاتلین نیز بصورت رسمی توسط این محیط پشتیبانی میشود.

اگر شما کاتلین را برای برنامه نویسی اندروید یاد میگیرید پس بهتر است که ابتدا کار با محیط android studio را نیز یاد بگیرید. 

پس اگر کاتلین را برای برنامه نویسی اندروید میخواهید یاد بگیرید یادگیری محیط کدنویسی اندروید استودیو الزامی است ولی اگر کاتلین را برای کارهای دیگری بغیر از برنامه نویسی اندروید میخواهید ، یادگیری محیط اندروید استودیو ضروری و لازم نیست.

لینک کوتاه این مقاله : https://avasam.ir/post/206
این سیستم برپایه ی علاقه مندی شما یک دوره ی مناسب به شما پیشنهاد میدهد
مرا بسوی بهترین دوره ی آموزشی که برای من مناسب است هدایت کن 🤖
برای استفاده ی دیگران و حمایت از ما در جامعه های زیر به اشتراک بگذارید

.:: نظرهای کاربران ::.
زهرا / 2 سال پیش

مقاله ی عالی درباره ی زبان برنامه نویسی کاتلین بود ممنون

ساحل / 2 سال پیش

سلام خسته نباشید این متن شما را از گوگل پیدا کردم که درباره ی کاتلین خوندم مرسی ... میخاستم ببینم دوره ی آموزشی کاتلین دارید که ویدیویی باشه شرکت کنیم ؟ ممنون میشم پاسخ بدید

پشتیبانی آواسام :

سلام بله از دوره ی آموزش کامل کاتلین در بخش محصولات استفاده کنید.

https://avasam.ir/product/48/Kotlin-full-course-by-sam-nikzad

با احترام

ایمان بهبودی / 3 سال پیش

سلام مقاله ی بسیار عالی بود من امروز با سایت شما آشنا شدم و قصد تهیه چند دوره آموزشی برنامه نویسی از سایت شما را دارم. با تشکر

دوره ی آموزش پروژه محور ساخت کافه بازار دوره ی آموزش پروژه محور ساخت فروشگاه دیجیکالا آموزش لاراول دوره ی آموزش ویو جی اس