ویدیو این پست : 

 

پادکست صوتی این پست :‌

برای توسعه ی وب آیا لاراول مناسب است یا cms هایی چون وردپرس ؟ 

لاراول یا وردپرس ؟‌ لاراول بهتر از وردپرس است

بعنوان یک برنامه نویس وب شاید این سوال هم برای شما پیش بیاید که من با کدام شروع کنم و کار کنم ؟‌ یک فریمورک محبوب مثل لاراول یا یک سی ام اس آماده مثل وردپرس ؟ 

اگر شخصی که دانش برنامه نویسی نداشته باشد این دو را مقایسه کند به احتمال زیاد پاسخ خواهد داد بستگی دارد چه سایتی را میخواهید پیاده سازی کنید برای سایت های معمولی و متوسط وردپرس خوب است و برای سایت های بزرگ و پیچیده لاراول خوب است.

اما یک برنامه نویس یا توسعه دهنده میتواند جواب کاملی بدهد و همیشه یک انتخاب داشته باشد تا تمرکز اصلی را بعنوان توسعه دهنده ی وب روی آن معطوف کند.

اگر برنامه نویس یا توسعه دهنده ی وب هستید و در حال مطالعه ی این مقاله هستید حتما ویدیو این پست را که در ابتدای پست هست با حوصله تماشا کنید.

به نظرتون مقایسه ی یک فریمورک محبوب مثل Laravel با یک سیستم مدیریت محتوا مثل wordpress کار درستی است ؟

از آنجایی که هم در بازار کار برنامه نویسی وب و هم در بحث آموزش توسعه ی وب این دو مورد جز محبوب ترین ابزارهای توسعه ی وب هستند پس مقایسه کردن و نتیجه گیری نهایی امری درست است.

 

نقاط مشترک لاراول و وردپرس 

نقاط مشترک بین لاراول و وردپرس

وردپرس و فریمورک لاراول نقاط مشترکی با هم دارند که بررسی این اشتراکات دید کلی نسبت به وردپرس و لاراول را به شما میدهد تا بعنوان یک برنامه نویس وب بتوانید انتخاب درستی برای پیاده سازی کسب و کار انلاین خود داشته باشید.

وب سایت صرفا ممکن است یک فروشگاه انلاین یا مدیریت یک کسب و کار نباشد ولی در این مقاله هدف اصلی کسب و کار است چون سایت هایی که با این موضوع فعالیت میکنند نیاز به بروزرسانی و امکانات زیادی دارند و میتواند گزینه ی خوبی برای بررسی باشد.

  • هر دو متن باز ( open source ) و رایگان ( free ) هستند
  • هر دو بر اساس زبان برنامه نویسی قدرتمند php هستند
  • هر دو منعطف هستند و میتوان روی گسترش آنها کار کرد
  • هر دو از شی گرایی پیروی میکنند
  • هر دو جامعه های آنلاین خوبی برای حل مشکلات و.. دارند

 

کمی درباره ی وردپرس

وردپرس یک cms یا سامانه ی مدیریت محتوا است . از ابتدا هم بعنوان یک نرم افزار انلاین بوجود امده است هرگز هدف وردپرس بوجود آوردن یک ابزار تخصصی برای برنامه نویسان وب نبوده است گسترش های وردپرس همگی مدیون پی اچ پی و متن باز بودن آن است که برنامه نویسان نسبت به علاقه ی خود روی ان کار کرده و آنرا گسترش داده اند.

وردپرس دارای پلاگین های زیادی هست و تا کنون حدود ۵۷۰۰۰ پلاگین برای این سیستم نوشته شده است که همگی با کلیک نصب میشود و نیاز به دانش خاص برنامه نویسی هم نیست.

به دلیل راحتی و در دسترس بودن به همه ی زبان ها ۳۸ درصد کل وب سایت های جهان با وردپرس است و قدمت وردپرس هم تاثیر کمی روی این آمار ندارد.

وردپرس خیلی قدیمیتر از لاراول است.

توسعه ی وردپرس کمی سخت است اصولا شما نباید به هسته ی وردپرس دست بزنید بلکه شما باید بعنوان پلاگین برای ان کدنویسی کنید یا برای آن قالب بنویسید.

این کار توسعه و شخصی سازی را برای برنامه نویسان کمی سخت تر میکند چون شما روی اصولی باید کار کنید که وردپرس تعیین کرده است.

بعضی از قسمت های وردپرس باعث سنگینی سایت میشود که اصلا نیازی نیست در ویدیو به مثال خوبی اشاره شده است مثل بریدن یک تکه مرغ در آشپزخانه با اره ی چوبی است یا مثلا پمپ باد برای خشک کردن موها بجای سشوار ! کمی خنده دار است ولی گاهی استفاده از وردپرس همانند این مثال هاست.

 

اما درباره ی Laravel بیشتر بدانید 

لاراول یک فریمورک است. تفاوت فریمورک با cms در این است که cms بعنوان یک نرم افزار انلاین جهت ساخت سایت بدون دانش کدنویسی شناخته میشود اما فریمورک یک ابزار برای یک برنامه نویس وب هست تا بتواند از یک زبان برنامه نویسی به نحو احسن استفاده کند تا یک سایت را خلق کند.

فریمورک لاراول بر مبنای الگوی mvc میباشد و از ابتدای خلق شدنش سعی داشته که یک ابزار تخصصی برای برنامه نویسان وب باشد.

اگر دانش کدنویسی بلد نباشید محال است با لاراول یک سایت بالا بیارید

همه چیز شخصی سازی شده است و همه چیز باید توسط برنامه نویس وب ساخته شود.

تمام چیزهایی که با لاراول ساخته میشود توسط برنامه نویسی که یک اپ انلاین را خلق کرده قابل مشاهده است و همین امر باعث میشود هکر ها و مخرب ها از باگ ها و ایرادات احتمالی سایت شما اطلاعی نداشته باشند و برعکس وردپرس که سیستم در دست همه هست و اگر باگی هم وجود داشته باشد باید منتظر اپدیت های رسمی آن باشید تا رفع شود.

 

بعنوان یک توسعه دهنده ی وب یک فریمورک مثل لاراول را انتخاب کنید

اگر بخواهیم نتیجه گیری کلی بکنیم بعنوان یک توسعه دهنده ی وب بهتر است بجای استفاده از cms های آماده مثل وردپرس از فریمورک های زبان های برنامه نویسی سمت سرور مثل Laravel استفاده کنید به دلایل زیر :‌

  • آزادی در توسعه و شخصی سازی 
  • سرعت و پرفرمنس بالا در نتیجه ی نهایی
  • امنیت بالا
  • بازار کار بهتر و رزومه ی خوب
  • ارتقای سطح تخصصی و..

 

لینک کوتاه این مقاله : https://avasam.ir/post/211
این سیستم برپایه ی علاقه مندی شما یک دوره ی مناسب به شما پیشنهاد میدهد
مرا بسوی بهترین دوره ی آموزشی که برای من مناسب است هدایت کن 🤖
برای استفاده ی دیگران و حمایت از ما در جامعه های زیر به اشتراک بگذارید

.:: نظرهای کاربران ::.
دوره ی آموزش پروژه محور ساخت کافه بازار دوره ی آموزش پروژه محور ساخت فروشگاه دیجیکالا آموزش لاراول دوره ی آموزش ویو جی اس