تبدیل برنامه نویس آماتور به برنامه نویس حرفه ای

تبدیل برنامه نویس آماتور به برنامه نویس حرفه ای

بروزرسانی : 3 سال پیش

پادکست صوتی :‌

از برنامه نویس آماتور به برنامه نویس حرفه ای تبدیل شوید

در ویدیو بالا و پادکست صوتی بالا برای آموزش تبدیل شده از یک برنامه نویس آماتور به یک برنامه نویسی حرفه ای دیدید که برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه ای ابتدا باید برنامه نویس اماتور باشید اما لزوما مدت زمان مشخصی وجود ندارد که چقدر باید آماتور باقی بمانید.

ممکن است شخصی یک روز آماتور بماند و روز دوم تبدیل به یک برنامه نویس حرفه ای شود ممکن است یک برنامه نویس سالها آماتور باقی بماند.

پس مدت زمان لازم برای تبدیل شدن از یک برنامه نویس اماتور به برنامه نویس حرفه ای از شخصی به شخص دیگر متفاوت است.

در ادامه ی این مقاله با ما باشید تا ببینید چطور میتوانید از یک برنامه نویس اماتور به یک برنامه نویس حرفه ای یا پروفشنال تبدیل شوید.

 

برنامه نویس آماتور کیست ؟ 

چگونه یک برنامه نویس حرفه ای شویم ؟‌

شخصی که برنامه نویسی را از روی علاقه شروع میکند. مهم نیست در چه سطح یا سن یا موقعیتی باشد مهم این است وارد عرصه ی برنامه نویسی شده است.

برنامه نویسی که آماتور هست باید ابتدا مبانی کامپیوتر و اصول برنامه نویسی را طی کند . تاکید استاد نیک زاد در ویدیو بالا نیز این مورد میباشد که باید آماتور ها ابتدا مبانی کامپیوتر که شامل مباحث سخت افزاری و همچنین نحوه ی کار کردن سیستم عامل و ... میشود را یاد بگیرند.

سپس اصول برنامه نویسی بسیار مهم ست و برای کسی که به دنبال حرفه ای شدن در برنامه نویسی است بهتر است منطق و اصول برنامه نویسی را قبل از یادگیری زبان برنامه نویسی خاصی طی کند.

مثلا اگر یک نفر از خود بپرسد چگونه برنامه نویس حرفه ای اندروید شویم بهتر است ابتدا مبانی کامپیوتر و سیستم عامل ها را طی کند سپس نحوه ی کار کردن سیستم عامل اندروید که بر پایه ی لینوکس هست را درک کند.

در این صورت است که یک برنامه نویس حرفه ای اندروید بوجود می آید.

 

برنامه نویس حرفه ای کیست ؟ 

چگونه یک برنامه نویس حرفه ای شویم ؟

برنامه نویس حرفه ای کسی است که علاوه بر اینکه شغل اصلی زندگی او برنامه نویسی است بلکه توجه و تمرکز بیشتر او در زندگی به مباحث برنامه نویسی معطوف میشود.

درآمد یک برنامه نویس حرفه ای بسیار بالا است و حقوق هایی که در سایت های مختلف از جمله سایت آواسام درباره ی برنامه نویسان در کشورهای مختلف نوشته شده برای برنامه نویسان معمولی است ولی برنامه نویسان حرفه ای صد در صد حقوق بسیار بالاتری دارند.

از نظر مالی یک برنامه نویس به احتمال زیاد از یک پزشک متخصص کمتر زحمت میکشد و در آمد بالاتری هم خواهد داشت.

دلیل این اتفاق یک مسئله ی بسیار ساده است . اگر شخصی بعنوان برنامه نویس یک محصولی را تولید کند که به درد صد هزار نفر بخورد پس قطعا آنرا صد هزار بار تولید نمیکند ولی یک دندانپزشک برای جراحی صد هزار دندان باید صد هزار بار یک کار را تکرار کند. تفاوت را حس کنید !

اکثریت برنامه نویسان حرفه ای در سطح جهانی استخدام شرکت های بزرگی میشوند که علاوه بر حقوق بالا مزایای بسیار دیگری نیز برای آنها فراهم میکند مثل گوگل ، اپل ، مایکروسافت و..

عده ی دیگری استارتاپ خاص خود را راه اندازی میکنند یا ایده ای را پرورش داده و به موفقیت میرسانند که این مورد اگر به موفقیت برسد مطمئنا از سری اول درآمد های بالاتری کسب میکنند.

یک عده ی دیگری هم هستند که براساس علاقه و شور و شوق کدنویسی میکنند و زیاد دنبال درآمد و ... نیستند مثل خالق لینوکس آقای لینوس توروالدز یا خالق زبان سی و ...

ولی افرادی که در گروه بندی سوم قرار میگیرند برنامه نویسان هستند که در جوامع برنامه نویسی به شدت تاثیر گذار هستند و حرف آنها سند هست.

 

حالا سوال اساسی اینجاست که چطور یک برنامه نویس حرفه ای شویم ؟‌

 

چطور یک برنامه نویس حرفه ای شویم ؟‌

اینکه چطور یک برنامه نویس حرفه ای شویم بحثی است که نتیجه ی این مقاله و ویدیو آموزشی میباشد. برای برنامه نویس حرفه ای بودن لازمه ی آن این است که ابتدا یک برنامه نویس آماتور شوید و پله های ابتدایی را طی کنید.

سعی کنید در سریعترین زمان ممکن خود را با رفتار های زیر وفق داده و سعی کنید از حالت آماتور بودن خارج شده و وارد دنیای برنامه نویسان حرفه ای شوید.

  1.  تمام وابستگی ها و مشغولیت های زندگی بجز برنامه نویسی را حذف کنید
  2. در انجمن های برنامه نویسی چه فارسی و چه انگلیسی حضوری فعال داشته باشید
  3. تمرکز و توجه روزانه ی خود را به برنامه نویسی و مباحث و اخبار مرتبط جلب کنید
  4. سعی کنید هر روز برای یادگیری مباحث و آموزش های جدید وقت بگذارید

بعد از طی کردن یک بازه ی کوتاه زمانی البته به شرط علاقه و پیگیری شخصی فرد شما میتوانید از یک برنامه نویس آماتور به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل شوید.

 

لینک کوتاه این مقاله : https://avasam.ir/post/212
این سیستم برپایه ی علاقه مندی شما یک دوره ی مناسب به شما پیشنهاد میدهد
مرا بسوی بهترین دوره ی آموزشی که برای من مناسب است هدایت کن 🤖
برای استفاده ی دیگران و حمایت از ما در جامعه های زیر به اشتراک بگذارید

.:: نظرهای کاربران ::.
دوره ی آموزش پروژه محور ساخت کافه بازار دوره ی آموزش پروژه محور ساخت فروشگاه دیجیکالا آموزش لاراول دوره ی آموزش ویو جی اس