آموزش کار با migration ها در لاراول

آموزش کار با migration ها در لاراول

بروزرسانی : 3 سال پیش

پیشنهاد میکنیم برای اموزش کامل ، ویدیو زیر را بصورت کامل تماشا کنید : 

آموزش مایگریشن ها در فریمورک محبوب لاراول

در این آموزش قصد داریم به بحث migration ها که یک ابزار مهم در لاراول هست بپردازیم . در آموزش فریمورک لاراول بصورت کامل به این بحث بصورت مفصل پرداخته شده است ولی در این ویدیو و پست بصورت مجزا درباره ی مایگریشن ها صحبت خواهیم کرد.

مایگریشن یا migration در لاراول چیست ؟ 

مایگریشن یک ورژن کنترلر برای جدول های دیتابیس در لاراول است. فرض کنید یک پروژه ای دارید که باید صد عدد جدول برای آن بسازید. در طول ساختن این جداول ممکن است در ساختن یک جدول اشتباهی رخ داده باشد یا مثلا بخواهید یک فیلدی را بعدا به یک جدول اضافه کنید یا اصلا یک جدول را بین صد جدول پاک کنید.

همه ی این مدیریت ها با ابزارهایی مثل phpmyadmin که قبلا استفاده میشد تقریبا ناممکن است چون هیستوری از کارهایی که در گذشته ی روی جداول انجام دادید باقی نمانده است ! پس اینجاست که migration بعنوان ابزاری که تاریخچه ی تغییرات را ثبت میکند و اجازه میدهد مدیریت کاملی روی جداول دیتابیس داشته باشد وارد عمل میشود.

با migration لاراول شما میتوانید :‌

  1. بدون درگیر شدن با ابزارهایی مثل phpmyadmin و ... جدول هایتان را بسازید.
  2. انعطاف بالایی در ساختن جدول های پایگاه داده وجود دارد.
  3. تاریخچه ی تغییرات ثبت میشود و میتوانید به حالت های قبلی بازگردید.
  4. در پروژه های گروهی و ... کاربرد زیادی دارد چون همه چیز دیتابیس مشخص است.

 

مایگریشن لاراول برای چه پروژه هایی کاربرد دارد ؟ 

در هر پروژه ای که با لاراول ساخته شود و نیاز به پایگاه داده داشته باشد میتوانید از مایگریشن ها بهره بگیرید . فرقی ندارد پروژه ی شما یک جدول داشته باشد یا هزار جدول ! مایگریشن هم ساده است هم قدرتمند و میتوانید برای هر پروژه ای از لاراول استفاده کنید.

 

چگونه یک مایگریشن جدید در لاراول بسازیم ؟‌

برای ساختن migration جدید در لاراول شما میتوانید از ابزار php artisan بهره بگیرید. کافی است به مسیری که لاراول را نصب کردید بروید و سپس ترمینال را باز کنید و دستور زیر را بزنید :‌

php artisan make:migration create_books_table --create=books

در صورتی اینکه دستور بالا اجرا شود یک پیام موفقیت آمیز بودن نمایش میدهد و سپس در پروژه ی لاراولی خود و در مسیر database/migrations میتوانید یک فایل جدید به نام create_books_table پیدا کنید که فایل مایگریشن برای ساختن جدولی به نام books می باشد.

لینک کوتاه این مقاله : https://avasam.ir/post/217
این سیستم برپایه ی علاقه مندی شما یک دوره ی مناسب به شما پیشنهاد میدهد
مرا بسوی بهترین دوره ی آموزشی که برای من مناسب است هدایت کن 🤖
برای استفاده ی دیگران و حمایت از ما در جامعه های زیر به اشتراک بگذارید

.:: نظرهای کاربران ::.
دوره ی آموزش پروژه محور ساخت کافه بازار دوره ی آموزش پروژه محور ساخت فروشگاه دیجیکالا آموزش لاراول دوره ی آموزش ویو جی اس