چرا باید برنامه نویسی اندروید را انتخاب کنیم

 

5 دلیل برای اینکه برنامه نویسی اندروید را انتخاب کنید.

این روزها در دنیای اینترنت ، اپلیکیشن های موبایل در حال تسخیر همه جا هستند و حتی از وب سایت ها رشد بیشتری پیدا کرده اند. شاید جالب باشه که در دنیای تکنولوژی از هر ۱۰ عدد دستگاه ۸ عدد آن اندرویدی است. اگر به دنبال یادگیری برنامه نویسی اندروید هستید باید بدانید که دلایل محکم و خوبی وجود دارد تا به شما نشان دهد در مسیر درستی قدم برداشتید. یکی از مهم ترین دلایل یادگیری برنامه نویسی اندروید این است که اندروید محبوب ترین پلتفرم موبایل در جهان است.

گوشی های هوشمند زندگی مردم را راحت تر کرده است ، اپ های سلامتی ، آموزشی ، بانکداری اینترنتی ، شبکه های مجازی و ... نمونه هایی هستند که هر روزه مردم با آنها سر و کار دارند.در زمان های قدیمی تر گوشی ها فقط با هدف تماس و ارسال پیام کوتاه استفاده میشدند اما الان یک گوشی هوشمند به اندازه ی یک کامپیوتر رو میزی قدرت دارد و شاید از آن هم بیشتر ! 

در این دنیای بزرگ شما دو انتخاب دارید تا بعنوان برنامه نویس اپلیکیشن های خود را خلق کنید : دنیای android و دنیای ios

ما در این مقاله اندروید و اپلیکیشن های اندرویدی را مد نظر داریم برای درک بهتر مقاله ابتدا یک توضیح کوتاهی درباره ی اندروید بخوانید 

 

اندروید یک سیستم عامل برپایه ی لینوکس است که امروزه بصورت گسترده در تلویزیون ها ، ساعت های هوشمند ، تبلت ها و گوشی ها مورد استفاده قرار میگیرد و توسعه ی اپلیکیشن های اندرویدی به فرآیندی میگن که باعث میشه یک برنامه نویس اپ هایی را تولید کنه که روی اندروید اجرا بشه. شما بعنوان برنامه نویس میتوانید از این فرصت استفاده کنید تا مشکلی را با اپ حل کنید و یا خدماتی را به مردم عرضه کنید.

 

برای روشن تر شدن موضوع ما ۵ دلیل آورده ایم تا با مطالعه ی آنها متوجه شوید که چرا باید برنامه نویسی اندروید را یاد بگیرید :

 

1 − راحت بودن و وجود منابع زیاد برای یادگیری 

یکی از بهترین ویژگی های برنامه نویسی اندروید این است که یادگیری آن آسان و جالب است. منابع خیلی زیادی برای یادگیری برنامه نویسی اندروید در اینترنت وجود دارد. تنها چیزی که شما نیاز دارید هنر جستجو کردن در گوگل است ، اگر یاد بگیرید خوب سرچ کنید آموزش یا راه حل در هر قسمت از برنامه نویسی اندروید را میتوانید پیدا کنید.

چرا باید برنامه نویس اندروید شویم ؟‌

شما میتوانید به مستندات اصلی اندروید در سایت گوگل بروید و یا ویدیوها ، پادکست ها و مقالات زیادی را در اینترنت پیدا کنید و از آنها اموزش ببینید. به زبان ساده تر شما گنجینه ی علمی پرباری درباره ی این زمینه در دست دارید.

وجود منابع و دوره های آنلاین فارسی و غیر فارسی زیاد ، شما را از رفتن به آموزشگاه های حضوری نجات میدهد. شما میتوانید در هر مکان ، هر زمان و با هر سرعتی یادگیری را ادامه دهید چون اختیار دوره های آموزشی دست خودتان است. همچنین شما میتوانید با مطالعه ی مقالات جدیدتر از اخرین بروزرسانی های برنامه نویسی اندروید نیز مطلع شود. چون اندروید پلتفرمی هست که زود زود آپدیت میشود. سایت آواسام که هم اکنون در حال مطالعه ی آن هستید بعنوان یکی از پلتفرم های آموزش برنامه نویسی است که توجه ویژه ای به تولید مقالات و محصولات آموزشی در زمینه ی برنامه نویسی اندروید کرده است.

 

2 − اندروید متن باز و کاملا رایگان است.

سیستم عامل Android یک سیستم عامل برپایه ی لینوکس شخصی سازی شده است که کاملا متن باز و رایگان است و این اجازه را میدهد تا توسعه دهندگان برای آن اپلیکیشن تولید و اجرا کنند. از آنجایی که طرفدار این سیستم عامل زیاد است شما میتوانید مشکلاتتان را مطرح کنید تا خیلی سریع بقیه راه حلی برای شما ارائه دهند.

متن باز بودن به این معنی است که شما به آسانی میتوانید به کدهای درون یک نرم افزار دسترسی داشته باشید ، شما میتوانید از کدهای درون آن یاد بگیرید و همچنین میتوانید در روند توسعه ی آن پروژه هم مشارکت کنید .

در سالهای اخیر رشد برخی چیزها ثابت کرده است که همه چیز به سمت آزادی نرم افزار و متن باز بودن در حال حرکت است از جمله افزایش سریع محبوبیت زبان های برنامه نویسی که متن باز بودند.

اندروید متن باز است

یا افزایش استفاده از سیستم عامل هایی که متن باز بودند مثل لینوکس و اندروید و ...

متن باز بودن اندروید این اجازه را داده است که هر شرکت تولید کننده گوشی هوشمند ، تبلت هوشمند یا تلویزیون های هوشمند نسخه ی ویژه و اختصاصی شده ای را تولید کند و روی آن نصب کن که کاربرد اندروید را خیلی بیشتر کرده است.

یکی از دلایل محبوبیت اندروید که توسط شرکت های مختلفی در انواع کشورها مورد استقبال قرار گرفت و توانست بازار موبایل های هوشمند را از اپل بگیرد ، مسئله ی متن باز بودن اندروید بوده است.

 

3 - اندروید سریعترین تکنولوژی در حال رشد است.

اگر نمودارهای رشد سیستم عامل های مختلف را نگاه کنید دیگر نیاز به هیچ توضیح دیگری نیست. اندروید سریعترین رشد را در بین اکثر تکنولوژی ها و مخصوصا سیستم عامل های گوشی های هوشمند داشته به تصویر زیر توجه کنید : 

مقایسه سرعت رشد اندروید و آی او اس

 

اندروید علاوه بر اینکه خودش سرعت رشد و محبوبیت خیلی زیادی داشته سرعت رشد اپلیکیشن های تولید شده برای آن نیز رو به رشد فراوانی است و پیش بینی شده که این رشد بصورت تصاعدی ادامه خواهد داشت و تقاضا برای اپلیکیشن های جدید هر ساله بیشتر از قبل خوهد بود.

دلیل این سرعت رشد ، بروزرسانی های مرتب سیستم عامل اندروید و همچنین تولید اپلیکیشن های خدماتی زیادی بوده است . اپلیکیشن هایی که واقعا کار مردم را راحت تر کرده است . کاری که یک اپلیکیشن انجام میدهد ممکنه ساعت ها در روز از زمان شما را صرفه جویی بکند. فرض کنید بجای رفتن حضوری به بانک و ایستادن در صف و پرداخت یک مبلغی با اپ به راحتی و در عرض چند دقیقه این کار را انجام میدهید.

 

4 - درآمد برنامه نویسی اندروید عالی است.

درآمد برنامه نویسی اندروید

اگر زمان کافی برای برنامه نویسی اندروید صرف کنید و بتوانید برنامه نویس خوبی باشید درآمد خیلی عالی خواهید داشت. شاید اسم برخی از مارکت های اندرویدی به گوش شما خورده باشد مثل گوگل پلی ، کافه بازار و ... .

شما میتوانید یک اپلیکیشن با کیفیت و کاربردی تولید کنید و در یکی از مارکت ها منتشر کنید که اگر این کار را بکنید میتوانید کارفرمای خودتان باشید و با لذت به کارتان برسید و کسب درآمد هم بکنید.

اگر به تعداد فروش و دانلود اپلیکیشن های خوب نگاهی بیاندازی متوجه میشوید درآمدش انقدر زیاد است که ارزش وقت گذاشتن و یادگیری را دارد.

اگر به مارکت های اندرویدی علاقه مند نباشید میتوانید در شرکت های مختلفی بعنوان توسعه دهنده ی اندروید استخدام شوید که این هم بازار کار عالی دارد. کافیست به آگهی های استخدام نگاهی بیاندازید.

روش دیگر کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید کار فریلنسر هست که پروژه ها را از راه دور بگیرید و در خانه انجام دهید و تحویل دهید. برای این کار هم پلتفرم های ایرانی و جهانی وجود دارد که میتوانید استفاده کنید.

پرداخت درون برنامه ای اپلیکیشن ها و قراردادن تبلیغات دیگران یا پوش نوتیفیکشن نیز روش های مرسوم کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید هست که سریعا شما را به پول میرساند و حساب بانکی شما رشد میکند. مخصوصا برای دانشجو ها و دانش آموزان که به دنبال یه راه سریع درآمد هستند . البته برای برنامه نویسان پیشرفته درآمد خیلی بالاتر از این موارد هست.

 

5 - برنامه نویسی اندروید خلاقیت شما را شکوفا میکند و آینده ی خوبی دارد.

یکی دیگر از دلایل خوب برنامه نویسی اندروید این است که باعث میشود تا خلاقیت ، روش تفکر و مهارت های کدنویسی شما شکوفا شود و در این زمینه ها رشد کنید. حتی وقتی شما سعی میکنید UI های مربوط به اپ خود را بسازید ذهن شما خلاق تر میشود.

همچنین شما بعنوان برنامه نویس هر روزه با اپلیکیشن های مختلفی که کار میکنید ایده هایی جالب به شما میدهد تا خلاقیت و نوآوری شما افزایش یابد چون که ابزار خلق آنها را در دست دارید و میتوانید اپ های جدیدی تولید کنید.

برنامه نویسانی که اپ های موبایلی تولید میکنند نسبت به دیگر برنامه نویس خلاق تر و پرذوق تر هستند دلیل آن نیز جذابیت بالا و همچنین مخاطبین بیشتر اپلیکیشن های اندرویدی هست.

اگر علاقه مند به دنیای بازی هم هستید میتوانید برای اندرویدی بازی سازی کنید چون این زمینه نیز مخاطبین زیادی دارد و میتواند به خلاقیت و رشد ذهنی شما در زمینه ی برنامه نویسی کمک بزرگی بکند.

از انجایی که تمامی آمارهای سایت های معتبر به رشد سریعتر و قویتر اندروید در سال های آینده را پیش بینی کرده اند پس میتوان روی برنامه نویسی اندروید حساب کنید و برای زندگی خود و اپلیکیشن های خود برنامه ریزی هایی انجام دهید.

 

 

لینک کوتاه این مقاله : https://avasam.ir/post/353
این سیستم برپایه ی علاقه مندی شما یک دوره ی مناسب به شما پیشنهاد میدهد
مرا بسوی بهترین دوره ی آموزشی که برای من مناسب است هدایت کن 🤖
برای استفاده ی دیگران و حمایت از ما در جامعه های زیر به اشتراک بگذارید

.:: نظرهای کاربران ::.
دوره ی آموزش پروژه محور ساخت کافه بازار دوره ی آموزش پروژه محور ساخت فروشگاه دیجیکالا آموزش لاراول دوره ی آموزش ویو جی اس