نقشه راه برنامه نویسی - قسمت اول

نقشه راه برنامه نویسی - قسمت اول

بروزرسانی : 2 سال پیش
دسته بندی :‌

سریال نقشه ی راه برنامه نویسی یک مینی دوره ی ده جلسه ای است که توسط مهندس نیکزاد بصورت رایگان برگزار شده تا بتوانید مسیر بهتر و درستی را برای یادگیری برنامه نویسی طی کنید.

اگر سالهاست که قصد دارید برنامه نویس شوید ولی هنوز به این هدف نرسیده اید و گزینه های زیادی را امتحان کردید اما بجز اتلاف وقت حاصل دیگری برای شما نداشته است پس باید بدانید که یک جای کار می لنگد ! 

نقشه ی راه در برنامه نویسی بسیار مهم است و به همین خاطر هم این مسئله را بصورت سریال ده قسمتی اماده کردیم تا تمام آن چیزی که یک فرد برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس نیاز دارد را آموزش دهیم.

پس ادامه ی مقاله را مطالعه کنید تا متوجه شوید که نقشه ی راه برنامه نویسی چقدر برای شما مفید است . 

 

مسیر درست برنامه نویسی 

شاید پرتکرار ترین سوالی که از ما پرسیده میشود این باشد که برای شروع برنامه نویسی چه کاری انجام بدهم و از دقیقا از کجا شروع کنم ؟ این سوال به تنهایی نشان دهنده ی این است که فرد مبانی و اصول لازم را یاد نگرفته و باید ابتدا آنها را یاد بگیرد.

اینجاست که مسیر درست برنامه نویسی تاثیر خود را نشان میدهد افرادی که از اصولی ترین راه وارد برنامه نویسی شده اند هرگز نمیپرسند من از کجا باید شروع کنم ؟ چون قبلتر پاسخ این سوال را دقیق میدانند و اصلا شکی در آن ندارند.

انتخاب مسیر صحیح برنامه نویسی و یادگیری برنامه نویسی

فرض کنید قصد دارید یک فوتبالیست حرفه ای شوید.

آیا قبل از شروع درباره ی موضوعات مرتبط با فوتبال مطالعه نمیکنید ؟ 

آیا درباره ی باشگاه های مختلف فوتبال اخبار را پیگیری نمی کنید ؟ 

آیا ستاره های فوتبال را میشناسید ؟ 

آیا اسم تکنیک های خاص فوتبالی را میشناسید ؟‌

و ...

مطمئنا فردی که قصد دارد فوتبالیست حرفه ای شود به سوالات مشابه بالا جوابی پیدا کرده و سپس به ذهنش رسیده که یک فوتبالیست شود ، برنامه نویسی هم دقیقا به این شکل میباشد.

قبل از شروع برنامه نویسی باید مسیر را به شکل صحیح و اصولی بشناسید و تمامی مبانی لازم را یاد بگیرید. این موضوع به تنهایی باعث میشود که در آینده مسیرهای درستی را انتخاب کنید.

 

قسمت اول سریال نقشه ی راه برنامه نویسی

در قسمت اول مهندس نیکزاد درباره ی تجربیات خود در شروع برنامه نویسی صحبت میکند و سپس درباره ی ماهیت زبان های برنامه نویسی و نحوه ی کار کردن آنها صحبت میشود.

همچنین در این ویدیو آموزشی درباره ی زبان های سطح پایین ، سطح میانی و سطح بالا صحبت شده که درک درستی از زبان های برنامه نویسی را به دانشجو انتقال میدهد.

اصل موضوعاتی که برای شروع برنامه نویسی مورد نیاز هست به شما اموزش داده میشود.

 

شما میتوانید ویدیو کامل این قسمت از سریال نقشه ی راه برنامه نویسی را از قسمت زیر تماشا کنید : 

 

 

لینک کوتاه این مقاله : https://avasam.ir/post/371
این سیستم برپایه ی علاقه مندی شما یک دوره ی مناسب به شما پیشنهاد میدهد
مرا بسوی بهترین دوره ی آموزشی که برای من مناسب است هدایت کن 🤖
برای استفاده ی دیگران و حمایت از ما در جامعه های زیر به اشتراک بگذارید

.:: نظرهای کاربران ::.
دوره ی آموزش پروژه محور ساخت کافه بازار دوره ی آموزش پروژه محور ساخت فروشگاه دیجیکالا آموزش لاراول دوره ی آموزش ویو جی اس