سریال نقشه راه برنامه نویسی-قسمت ۳-شیوه ی آموزش برنامه نویسی

سریال نقشه راه برنامه نویسی-قسمت ۳-شیوه ی آموزش برنامه نویسی

بروزرسانی : 3 ماه پیش

ویدیو آموزشی این قسمت در انتهای مقاله درج شده تماشا کنید

شاید به نظر بیاید که انتخاب کردن منبع آموزشی برای پیشرفت در برنامه نویسی مسئله ی ساده ای هست و مهم نیست از چه منبع آموزشی مثل پادکست ، مقاله یا ویدیو شروع کنید و یاد بگیرید ولی اینطور نیست و در این قسمت از سریال نقشه ی راه برنامه نویسی به شما یاد میدهیم که چطور بهترین شیوه ی یادگیری را گزینش کنید و با آن پیش بروید.

پیشنهاد میکنیم اگر قسمت دو سریال نقشه ی راه برنامه نویسی را تماشا نکردید حتما ابتدا آنرا ببینید و سپس به این قسمت مراجعه کنید 

قسمت دوم سریال نقشه ی راه برنامه نویسی

مهم ترین و تاثیرگذارترین مرحله برای یادگیری برنامه نویسی در نقشه ی راه برنامه نویسی انتخاب بهترین منبع آموزشی هست و اگر از آن غافل شوید و بهترین دوره ی متناسب با خود را پیدا نکنید مطمئن باشید که هم از نظر زمانی و هم از نظر انرژی دچار ضررهایی میشوید.

 

چه منبع آموزشی برنامه نویسی انتخاب کنم ؟‌

قبل از اینکه شما یک منبع آموزشی برای برنامه نویسی انتخاب کنید از خودتان باید سوال کنید که اصلا تمایل به دیدن آموزش دارید یا نه ؟!‌ ممکنه شما هم در گروه های تلگرامی یا پیج های اینستاگرامی افرادی را ببینید که ادعا میکنند برنامه نویس خوب هرگز پای یک دوره نمیشینه و نیازی هم نداره ! ممکنه این حرف ها روی شما تاثیر گذار باشه و تصور کنید که برنامه نویس خوب باید استاد سرچ کردن و پیدا کردن مسائل خودش باشه و هرکس برای یادگیری برنامه نویسی دوره ی آموزشی خریداری بکنه پیشرفت نمیکند ! 

تمامی تصورات و باور هایی که گفته شد از نظر منطقی و از نظر علم برنامه نویسی اشتباه است شما با دیدن هر دوره ی آموزشی از تجربیات مدرس آن طوری استفاده میکنید که ممکن است آن نکات را باید در مدت زمان بسیار زیادی کشف کنید ولی دوره های خوب معمولا آنها را بعنوان لقمه ی آماده ی لذیذی برای شما فراهم کرده اند.

اگر به این نتیجه رسیدید که نباید دوره ی آموزشی ببینید و باید از سرچ کردن و درگیر شدن با مسائل پیش بروید سخت در اشتباهید و حتما راهی که در پیش گرفته اید را اصلاح کنید !

برای پیشرفت در برنامه نویسی ضروری است که دوره ها و ویدیوهای آموزشی برنامه نویسی زیادی ببینید و از تجربیات دیگران نیز استفاده کنید هر آموزش حاوی نکات ارزشمندی خواهد بود.

همچنین هر زبان برنامه نویسی یا ابزاری که استفاده میکنید یا قصد استفاده کردن آن را در آینده دارید مستندات کاملی دارد که با مراجعه به سایت اصلی آن میتوانید آنرا پیدا کنید معمولا داکیومنت ها با استفاده از مثال های عملی نوشته میشوند و این برای آموزش بسیار عالی است.

 

شما میتوانید ویدیو این قسمت سریال نقشه ی راه برنامه نویسی را در لینک زیر تماشا کنید : 

 

 

 

لینک کوتاه این مقاله : https://avasam.ir/post/373
این سیستم برپایه ی علاقه مندی شما یک دوره ی مناسب به شما پیشنهاد میدهد
مرا بسوی بهترین دوره ی آموزشی که برای من مناسب است هدایت کن 🤖
برای استفاده ی دیگران و حمایت از ما در جامعه های زیر به اشتراک بگذارید

.:: نظرهای کاربران ::.
عرفان درخشان / 3 ماه پیش

سلام عرض ادب

یه سوال داشتم شما اولین زبان برنامه نویسی بعد از یادگیری c++ زبان html css پیشنهاد کردین 

دربازه وردپرس صحبتی نکردین من واقعا نمی دونم با وردپرس شروع کنم یا html و اینکه درمورد یادگیری زبان انگلیسی صحبتی نکردین اگر میشه منبع یادگیری برای جفتش معرفی کنین

بنظر من زبان انگلیسی ملزم هست و اگر بخواییم اموزش های یوتیوب ببینیم با زیر نویس کار در نمیاد لطفا راهنمایی کنید 

پشتیبانی آواسام :

سلام در قدم های بعدی این دوره گفته شده ولی خب وردپرس یک سیستم محتوای وب هست یادگیری html css js برای قالب نویسی وردپرس الزامی است و php هم زبان هسته ی آن هست که برای نوشتن قالب و افزونه ی وردپرسی لازم است. انگلیسی هم خیلی خوبه که یاد بگیرید. با احترام

دوره ی آموزش پروژه محور ساخت کافه بازار دوره ی آموزش پروژه محور ساخت فروشگاه دیجیکالا آموزش لاراول دوره ی آموزش ویو جی اس