سریال نقشه راه برنامه نویسی-قسمت ۴ - اهمیت تحصیلات

سریال نقشه راه برنامه نویسی-قسمت ۴ - اهمیت تحصیلات

بروزرسانی : 2 سال پیش

ویدیوی آموزشی این بخش در پایان مقاله اضافه شده است. حتما تماشا کنید

در قسمت چهارم از سریال نقشه ی راه برنامه نویسی هستیم . هدف سریال نقشه ی راه برنامه نویسی ترسیم یک مسیر درست و کامل برای شما که قصد دارید تبدیل به یک برنامه نویس شوید است.

پیشنهاد میشود که قسمت های سریال نقشه ی راه برنامه نویسی را به ترتیب ببینید پس اگر هنوز بخش سوم سریال نقشه ی راه برنامه نویسی را مطالعه یا تماشا نکرده اید لطفا ابتدا آنرا ببینید و سپس به این قسمت مراجعه کنید تا ترتیب نقشه ی راه برنامه نویسی از دست شما خارج نشود.

در بخش چهارم که این بخش است به مسئله ی تحصیلات در حوزه ی برنامه نویسی و اهمیت آن میپردازیم. اگر شما در زمینه ی برنامه نویسی و رشته های مربوط به آن در دانشگاه یا حتی هنرستان تحصیل نکرده اید شاید این قسمت برای شما جذاب و بسیار مفید باشد و اگر هم در این حوزه ها تحصیل میکنید میزان ارزش و اهمیت تحصیلات برای یک برنامه نویس خوب شدن را درک خواهید کرد. پس ادامه ی مقاله را با دقت فراوان مطالعه کنید و اگر حوصله ی خواندن مقاله را ندارید از ویدیو آموزشی که مهندس نیکزاد قرار داده است استفاده کنید.

 

اهمیت تحصیلات در یادگیری برنامه نویسی 

اهمیت تحصیلات دانشگاهی و ... در حوزه ی برنامه نویسی

سالهاست که در کشور ایران رشته هایی در حوزه ی کامپیوتر تدریس میشود چه در هنرستان ها و چه در مقاطع بالاتر مثل دانشگاه ها و حتی رشته های مهندسی که از طریق کنکورهای نظری وارد آن میشوند. بعضی از افراد تصور میکنند که برای برنامه نویس بودن حتما باید در این رشته ها تحصیل کرد یا برعکس بعضی ها که در این رشته ها تحصیل میکنند فکر میکنند که تحصیل در رشته های مرتبط با کامپیوتر به معنی برنامه نویس شدن است که هر دو تصور کاملا اشتباه است ! چرا ؟ در ادامه ی توضیحات بصورت مفصل در مورد آن توضیح خواهیم داد.

جالب است بدانید که اگر بخواهیم برنامه نویسان بزرگ دنیا را بررسی کنیم بیشتر آنها هرگز در زمینه ی کامپیوتر تحصیلات نداشته اند و از رشته های دیگری به برنامه نویسی کامپیوتر علاقه مند شده و پروژه های بزرگی در حوزه ی برنامه نویسی انجام داده اند.

البته بیشتر این افراد بصورت خودآموز یا در کلاس های آموزشی غیر از دانشگاه و دبیرستان و ... شرکت کرده و برنامه نویسی را یاد گرفته اند پس مهم تر از تحصیلات در رشته ی کامپیوتر یا برنامه نویسی ، شرکت در آموزش های اختصاصی و خوب در زمینه ی برنامه نویسی است که ذهن شما را توانمند بکند تا بتوانید یک برنامه نویس خوب باشید.

البته این هرگز به این معنی نیست که تحصیلات در رشته های کامپیوتری مثل it یا مهندسی کامپیوتر یا ... مفید نیست ! دانشگاه میتواند دریایی از تجربیات برای شما باشد و بودن با افرادی که در یک رشته و تقریبا یک تفکر با شما هستند باعث پیشرفت شما خواهد شد اما صرفا نیاز برنامه نویسی نیست.

اگر در رشته های مرتبط با برنامه نویسی در حال تحصیل هستید مطمئن باشید که در دانشگاه تئوری و پایه های خوبی به شما آموزش داده خواهد شد ولی آن برنامه نویسی که فردا در بازار کار به درد شما بخورد هرگز در دانشگاه ها پیدا نمیشود و آنرا باید خودتان پیدا کنید خودتان یاد بگیرید و بصورت خلاصه خودتان پیگیر آن باشید.

 

اهمیت داشتن مدارک بین المللی در برنامه نویسی

برخی از موسسه های آموزشی اقدام به ارائه ی مدرک برنامه نویسی حتی در سطح بین المللی نیز میکنند. بهتر است این قسمت مقاله را با دقت بخوانید تا متوجه شوید که اصلا این مدارک مورد نیاز شما هست یا نه ؟‌

مدرک های برنامه نویسی چه در ایران و چه مدارک بین المللی برای استخدام شدن در یک شرکت خاص ( مخصوصا شرکت های وابسته به دولت ) نیاز هستند و بغیر از آن معمولا ارزش چندانی ندارند و استفاده ی خاصی از آنها نخواهید کرد.

در واقع مدارک حتی مدارک بین المللی نیز باشد باعث ارتقای تخصص شما نخواهد شد و شرکت های خصوصی برنامه نویسی یا استارتاپ ها هم نیازی به این مدارک ندارند بلکه بیشتر روی رزومه ی کاری و تخصص های شما تمرکز دارند که اولویت بسیار بالاتری دارد.

همانطور که در بخش اهمیت تحصیلات در برنامه نویسی گفتیم مدارک برنامه نویسی و تحصیلات در رشته ی برنامه نویسی بعنوان یک محرک و کمک کننده  هستند و هرگز اجباری به اخذ آنها نیست و شما میتوانید با داشتن یا بدون داشتن آنها یک برنامه نویس کامپیوتری بشوید.

مهم تر از جمع آوری مدارک برنامه نویسی جمع آوری رزومه و نمونه کار های قوی هست و فعالیت در انجمن های برنامه نویسی مانند استک اور فلو و فعالیت در جامعه ی متن باز در فضاهایی مثل گیتهاب شدیدا باعث ارتقای تخصص شما و همچنین اعتبار شما در جامعه ی برنامه نویسان میشود.

 

این مقاله توضیحات مختصری از ویدیوی آموزشی این قسمت از سریال نقشه ی راه برنامه نویسی بود. اگر میخواهید به توضیحات و آموزش های مهندس نیکزاد در این باره گوش بدهید حتما ویدیو قسمت چهارم سریال نقشه ی راه برنامه نویسی که در زیر قرار دارد را تماشا کنید : 

 

 
.
لینک کوتاه این مقاله : https://avasam.ir/post/374
این سیستم برپایه ی علاقه مندی شما یک دوره ی مناسب به شما پیشنهاد میدهد
مرا بسوی بهترین دوره ی آموزشی که برای من مناسب است هدایت کن 🤖
برای استفاده ی دیگران و حمایت از ما در جامعه های زیر به اشتراک بگذارید

.:: نظرهای کاربران ::.
دوره ی آموزش پروژه محور ساخت کافه بازار دوره ی آموزش پروژه محور ساخت فروشگاه دیجیکالا آموزش لاراول دوره ی آموزش ویو جی اس