سریال نقشه راه برنامه نویسی - قسمت ۱۰ - جمع بندی سریال

سریال نقشه راه برنامه نویسی - قسمت ۱۰ - جمع بندی سریال

بروزرسانی : 2 سال پیش

قسمت ۱۰ ، آخرین قسمت از سریال نقشه ی راه برنامه نویسی هست که در این جلسه بیشتر به جمع بندی مباحث مطرح شده در ۹ جلسه ی قبلی خواهیم پرداخت و البته بعضی از نکات و ایده های آموزشی نیز مطرح خواهد شد که حتما این جلسه را برای اتمام سریال نقشه ی راه برنامه نویسی تماشا کنید.

 

خلاصه ای از سرفصل های سریال نقشه ی راه برنامه نویسی 

همانطور که میدانید سریال نقشه ی راه برنامه نویسی در ده قسمت حاضر شده است و در قسمت های قبلی به مباحث بسیار مهم و کلیدی درباره ی نقشه ی راه برنامه نویسی پرداختیم که بصورت خلاصه در زیر میتوانید سرفصل های قسمت های قبلی سریال نقشه ی راه برنامه نویسی را ببینید ‌: 

سریال نقشه راه برنامه نویسی
  1. قسمت اول درباره ی ماهیت زبان های برنامه نویسی و همچنین تجربیات استاد سام نیکزاد صحبت میشود.
  2. قسمت دوم سریال نقشه ی راه برنامه نویسی درباره ی انتخاب حوزه ی برنامه نویسی است.
  3. قسمت سوم سریال نقشه راه برنامه نویسی درباره ی شیوه ی آموزش دیدن در برنامه نویسی است.
  4. قسمت چهارم درباره ی اهمیت تحصیلات در زمینه ی برنامه نویسی است.
  5. قسمت پنجم نقشه راه برنامه نویسی درباره ی انتخاب اولین زبان برنامه نویسی و همچنین بهترین زبان برای حوزه ی مورد علاقه ی شماست.
  6. قسمت ششم درباره ی کارآموزی و بوت کمپ های برنامه نویسی صحبت میشود.
  7. قسمت هفتم درباره ی ماهیت شغل برنامه نویسی و درآمد از برنامه نویسی است.
  8. قسمت هشتم درباره ی اهمیت رزومه سازی و پورتفولیو در برنامه نویسی است.
  9. قسمت نهم درباره ی اهمیت آپدیت بودن اطلاعات و تمرین همیشگی در برنامه نویسی صحبت میشود.
  10. قسمت دهم که این قسمت است جمع بندی و صحبت درباره ی باورهای اشتباه و درست درباره ی برنامه نویسی است.

 

دلیل اصلی موفق شدن برنامه نویسان بزرگ

در موفقیت برنامه نویسان بزرگ در سطح جهانی مطمئنا یک دلیل عامل اصلی موفقیت آنها نیست و چندین دلیل دست به دست هم میدهند تا یک برنامه نویس فوق العاده بوجود بیاید اما بیایید چندین دلیل بسیار اصلی و بزرگ را بررسی کنیم که تقریبا در زندگی تمامی برنامه نویسان موفق بصورت مشترک وجود دارد.

در قسمت های قبلی سریال نقشه ی راه برنامه نویسی بارها درباره ی باورهای برنامه نویسان بزرگ و علت موفقیت آنها صحبت کردیم همانطور که در قسمت های قبلی دیدید یکی از دلایل موفقیت لینوس توروالدز که در کتاب فقط برای تفریح به آن اشاره کرده است تمرین بالا بوده بطوریکه روزانه یک برنامه ی جدید کامپیوتری مینوشت و سپس آنرا پاک میکرد تا تسلط کافی و کاملی برای برنامه نویسی کامپیوتر پیدا کند.

برترین برنامه نویسان دنیا

یکی دیگر از دلایل موفقیت برنامه نویسان بزرگ که تقریبا در زندگی انها مشترک هست تمرکز شدید روی یک مسئله ی واحد است. بسیاری از برنامه نویسان در شروع برنامه نویسی فقط شاخه به شاخه میشوند یعنی همان ذهن میمونی که استیو جابز به آن اشاره کرده بود از این شاخه به آن شاخه میپرند و روی یک مسئله ی خاص نمیتوانند تمرکز کنند که اگر روی یک حوزه یا زبان برنامه نویسی خاص تمرکز نشود هرگز شما آن تخصص و توانایی های لازم برای یک برنامه نویس خوب بودن را کسب نمیکنید.

پس تمرکز بعنوان دومین عامل موفقیت در برنامه نویسی است و از انجایی که برنامه نویسی به حوصله و تمرکز بالایی نیاز دارد بهتر است ابتدا این دو مورد را در خود پرورش دهید و سعی کنید در هنگام آموزش دیدن یا هنگام نوشتن یک تمرین برنامه نویسی هرگز تمرکز خود را بهم نزنید و تمرکز خوبی داشته باشید در این صورت تفاوت شما با دیگر برنامه نویسان فاحش خواهد بود.

اهمیت فعالیت در انجمن های برنامه نویسی و استفاده از کدهای دیگران 

یکی از باورهای اشتباه برنامه نویسان مخصوصا در شروع این است که نباید از کد دیگران کپی کنید یا کپی کردن کار مسخره ای هست و .... در حالیکه برنامه نویس موفق کسی است که توانایی خوبی در کپی کردن کدهای دیگران داشته باشد.

یکی از عامل های اصلی بوجود آمدن دنیای متن باز (opensource) و گیت این بود که هر برنامه نویس سعی داشت اول از همه از کدهای دیگر برنامه نویس سر دربیاورد و دومین علت هم کپی و استفاده از کدهای برنامه نویسان دیگر بود.

اهمیت فعالیت در استک اور فلو و گیتهاب برای برنامه نویسان

اگر بحث کپی از کدهای دیگران یا استفاده از کدهای دیگران را کنار بگذاریم امروزه شاهد سیستم عامل های بزرگی مثل لینوکس نخواهیم بود چون عملا لینوکس کپی از کد هزاران برنامه نویس است که در کنار هم جمع آوری شده و در نهایت لینوکس ساخته شده است.

شما باید توانایی خوبی برای خواندن کدهای برنامه نویسی دیگران و همچنین استفاده از انها را پیدا کنید که برای این بهتر است ابتدا در انجمن های برنامه نویسی مثل stackoverflow فعالیت داشته باشید و سعی کنید از کدهای دیگران استفاده کنید و همچنین اگر توانایی این را دارید در کدنویسی به دیگران کمک بکنید این کار به رشد سریع شما بعنوان یک برنامه نویس کمک فراوانی میکند

دومین مکان گیتهاب و گیت لب و گیت سرور های مشابه هست که خدمات نگهداری پروژه های گیت را به شما میدهد که البته معروفترین آنها github.com و gitlab.com هست که در این سایت ها مخازن فراوانی از نمونه کدهای اماده ی دیگر برنامه نویسان در همه ی حوزه های برنامه نویسی را میتوانید پیدا کنید و از انها استفاده کنید

بسیاری از کتابخانه ها ، فریمورک ، اپلیکیشن ها و ابزارهای مختلف که بصورت متن باز هستند بصورت متن باز در این سایت ها قرار گرفته اند و شما میتوانید دسترسی به سورس کد آنها نیز داشته باشید وتغییراتی روی آنها انجام دهید.

 

ویدیو زیر قسمت دهم سریال نقشه ی راه برنامه نویسی است :‌

لینک کوتاه این مقاله : https://avasam.ir/post/380
این سیستم برپایه ی علاقه مندی شما یک دوره ی مناسب به شما پیشنهاد میدهد
مرا بسوی بهترین دوره ی آموزشی که برای من مناسب است هدایت کن 🤖
برای استفاده ی دیگران و حمایت از ما در جامعه های زیر به اشتراک بگذارید

.:: نظرهای کاربران ::.
نازنین / 2 سال پیش

این سریال نقشه ی راه برنامه نویسی فوق العاده بود من تمام قسمت هاشو گرفتم و ذخیره کردم و دوست دارم بازم ببینمش مرسی از استاد نیکزاد که این همه زحمت کشیدن 

دوره ی آموزش پروژه محور ساخت کافه بازار دوره ی آموزش پروژه محور ساخت فروشگاه دیجیکالا آموزش لاراول دوره ی آموزش ویو جی اس