۷ دلیل برای اهمیت انگلیسی برای برنامه نویسان

۷ دلیل برای اهمیت انگلیسی برای برنامه نویسان

بروزرسانی : 5 ماه پیش

یکی از سوال های پرتکرار افرادی که قصد دارند برنامه نویسی را شروع کنند و از پشتیبانی آواسام میپرسند این است که

آیا من برای شروع برنامه نویسی نیاز به یادگیری زبان انگلیسی دارم ؟ اگر دوست دارید بصورت اصولی و دقیق به جواب سوالتان برسید پس این مقاله را تا انتها و با دقت کامل مطالعه فرمائید.

شاید شما قصد داشته باشید برنامه نویسی را شروع کنید و نگران زبان انگلیسی باشید اما باید بدانید که برای برنامه نویسی تسلط صد در صدی به انگلیسی نیاز نیست ولی در حد خواندن مستندات زبان های برنامه نویسی ، فریمورک ها و ابزارهای مختلف شما باید حتما انگلیسی بلد باشید.

پس شما میتوانید برنامه نویسی را بدون تخصص کامل به زبان انگلیسی یا صحبت کردن عالی انگلیسی شروع کنید به شرط اینکه انگلیسی را به مرور تکمیل کنید و دایره ی لغات تخصصی را هم افزایش دهید.

اهمیت بلد بودن انگلیسی در برنامه نویسی

اگر برنامه نویسی را شروع کنید و سپس در هنگام برنامه نویسی نیاز به یک آموزش خاص داشته باشید یا حین کدنویسی یک مشکل برای شما پیش بیایید و بخواهید راه حل آنرا پیدا کنید تمامی منابع اصلی در اینترنت به زبان انگلیسی هستند و شما مجبور هستید که آنها را بخوانید و اینجاست که اهمیت انگلیسی در برنامه نویسی را درک خواهید کرد ، هر چند این روزها آموزش ها و مقالات و انجمن های برنامه نویسی به زبان های مختلف دنیا ایجاد شده و برای زبان فارسی هم سایت های آموزشی زیادی وجود دارد از جمله پلتفرم آموزشی آواسام که با هدف تولید بهترین و با کیفیت دوره های آموزشی برنامه نویسی ایجاد شده است اما منابع دست اول و خوب همیشه انگلیسی هستند و ضمن اینکه خطاها و پیام های درون زبان های برنامه نویسی نیز همه به انگلیسی هستند و ممکن است بخواهید آن خطا را کپی و در گوگل جستجو کنید باز هم نیاز به زبان انگلیسی خواهید داشت.

در ادامه ی مقاله به ۷ دلیل مهم برای اهمیت انگلیسی در برنامه نویسی میپردازیم که پیشنهاد میکنیم حتما آنها را با دقت کافی مطالعه کنید.

 

۷ دلیل مهم برای اهمیت انگلیسی در برنامه نویسی

درباره ی اینکه برای شروع برنامه نویسی ، چه میزان از زبان انگلیسی را باید بلد باشید صبحت کردیم و در ادامه قصد داریم دلایل منطقی و مهم برای درک اهمیت انگلیسی در برنامه نویسی بیاوریم.

در لیست زیر شما هفت دلیل مشاهده میکنید که درباره ی اهمیت انگلیسی در برنامه نویسی میباشند :

  1. خواندن و درک Error های برنامه نویسی را آسانتر میکند.
  2. درک Syntax ( قواعد دستوری ) زبان های برنامه نویسی را راحت تر میکند.
  3. مطالعه ی مستندات فریمورک های مختلف را آسانتر میکند.
  4. یادگیری برنامه نویسی راحت تر میشود.
  5. میتوانید در مصاحبه ها و آزمون های برنامه نویسی بین المللی شرکت کنید.
  6. میتوانید به پادکست های آموزشی در حوزه ی برنامه نویسی گوش کنید.
  7. میتوانید به راحتی در انجمن های برنامه نویسی جهانی فعالیت کنید.

حال که با عنوان ۷ دلیل مهم برای درک اهمیت انگلیسی در برنامه نویسی آشنا شدیم بهتر است درباره ی هر کدام کمی مطالعه کنیم و در ادامه ی مقاله به توضیح درباره ی تک تک آنها میپردازیم.

 

۱ - زبان انگلیسی خواندن و درک Error های برنامه نویسی را آسانتر میکند

شما بعنوان یک برنامه نویس از Error ها نمیتوانید دور شوید ، در واقع Error ها غذای روزانه ی برنامه نویس ها هستند که باید علت آنها توسط برنامه نویس کشف و راه حل آن نیز پیدا شود.

مسئله ی اصلی اینجاست که تمام Error ها در برنامه نویسی به زبان انگلیسی هستند و اهمیت انگلیسی در برنامه نویسی در اینجا خودش را نشان میدهد زیرا در این شرایط خاص شما باید سریعا منظور خطا ها را درک کنید و نسبت به حل آن اقدام کنید. نمیشود که یک مترجم در کنار هر برنامه نویس باشد هر برنامه نویس باید درک خوبی از انگلیسی برای رفع Error ها داشته باشد.

اهمیت داشتن زبان انگلیسی در کشف و رفع خطاهای برنامه نویسی یا error ها

شاید فکر کنید پس google translator به چه درد میخورد ؟ بله درسته گوگل ترنسلیت برای ترجمه ی متون استفاده میشود ولی فکر کنید چقدر میتوانید به آن اعتماد داشته باشید ؟ بعضی از خطاها طوری هستند که شامل عبارت های تخصصی برنامه نویسی هستند و اینجاست که مترجم گوگل گیج میشود و ترجمه ای که به شما میدهد راه حلی برای رفع خطای برنامه نویسی شما نیست.

شما علاوه بر درک انگلیسی باید درک برنامه نویسی هم داشته باشید و در این صورت میتوانید خطاهای برنامه نویسی را بخوبی بفهمید و رفع کنید.

 

۲ - انگلیسی درک Syntax ( قواعد دستوری ) زبان های برنامه نویسی را راحت تر میکند

هر زبان برنامه نویسی یک Syntax خاصی برای خود دارد که به معنی قواعد دستوری آن زبان برنامه نویسی برای نوشتن بخش های مختلف کد پروژه هست. این قواعد دستوری یا سینتکس ها با زبان انگلیسی نوشته شده اند و شما با درک زبان انگلیسی در واقع درک خوبی از سینتکس برنامه نویسی خواهید داشت مثلا کد زیر را ببینید :‌

if (x > 10) {
    y = x+22
}

اگر کمی با انگلیسی آشنا باشید بخوبی درک میکنید که if برای شرط به کار برده میشود و در بالا ما شرطی گذاشتیم برای زمانی که مقدار x بزرگتر از ۱۰ باشد و اگر اینطوری بود x را با ۲۲ جمع میکند و در y میریزید.

میبینید که سینتکس کدهای بالا مشابه زبان انگلیسی هست پس هرچه زبان انگلیسی شما قویتر باشد درک سینتکس نیز بهتر خواهد بود.

 

۳ - زبان انگلیسی مطالعه ی مستندات برنامه نویسی را آسانتر میکند

وقتی در برنامه نویسی قصد دارید چیز جدیدی را امتحان کنید ابتدا باید مستندات آنرا مطالعه کنید تا نحوه ی کار کردن با آن را یاد بگیرید ، آن چیز ممکن است یک زبان برنامه نویسی باشد یا یک فریمورک برای آن زبان برنامه نویسی یا یک API ساده.

زبان انگلیسی برای خواندن مستندات و راهنماهای برنامه نویسی

مسئله ی اصلی این است که تقریبا تمامی مستندات برای زبان های برنامه نویسی ، ابزارها ، کتابخانه ها ، فریمورک ها و ... به زبان انگلیسی نوشته شده اند و اینجا اهمیت انگلیسی در برنامه نویسی را بخوبی میبینید ، شما باید انگلیسی بلد باشید تا بتوانید مستندات را مطالعه کنید.

۴ - با انگلیسی ، یادگیری برنامه نویسی راحت تر میشود

باید قبول کنیم که بیشتر برنامه نویسان در جهان ، خارج از ایران هستند و همزبان با ما نیستند و بسیاری از این برنامه نویس ها که درک خوبی از برنامه نویسی دارند بصورت ویدیویی آموزش میدهند ، برای اینکه مخاطبان بیشتری داشته باشند و افراد با زبان های مختلف از آموزش های آنها استفاده کند معمولا با زبان بین المللی یعنی انگلیسی دوره های آموزشی خود را ارائه میدهند.

برنامه نویسان هندی ، هم از نظر درک برنامه نویسی در سطح بالایی هستند و هم اینکه علاقه ی زیادی به تدریس برنامه نویسی دارند اما آنها بخاطر احترام به مخاطب خود دوره ها و کلیپ های آموزش برنامه نویسی را به انگلیسی تولید میکنند. شاید شما هم در یوتیوب و سایت های ویدیویی آموزش های برنامه نویسی دیده باشید که با انگلیسی ولی لهجه ی هندی هستند.

بیشتر دوره های آنلاین برنامه نویسی به زبان انگلیسی هستند

به همین علت برای دیدن ویدیوهای آموزشی برای قسمتی از برنامه نویسی یا دوره های کامل آموزشی بهتر است انگلیسی را در حد خوبی بدانید و این باز هم یکی از دلایل برای درک اهمیت انگلیسی در برنامه نویسی است.

هرچند این روزها دوره ها و کارگاه های آموزشی برنامه نویسی به زبان فارسی با کیفیت بالا تولید میشود ولی این دلیلی بر یاد نگرفتن انگلیسی نیست ، یکی از این پلتفرم های آموزشی وب سایت آواسام است که دوره های آموزشی برنامه نویسی خود را به زبان فارسی ارائه میدهد.

 

۵ - میتوانید در مصاحبه ها و آزمون های برنامه نویسی بین المللی شرکت کنید

تصور کنید شما یک برنامه نویس هستید که قصد دارید به خارج از ایران مهاجرت کنید و در شرکتی مشغول به کار شوید ، اکثریت شرکت ها در کشورهای مختلف مصاحبه های شغلی خود را به زبان انگلیسی انجام میدهند چون برنامه نویسان از جای جای مختلف دنیا ممکن است به شرکت آنها مراجعه کنند.

مصاحبه ها و مسابقات برنامه نویسی به زبان انگلیسی هستند

همچنین بسیاری از شرکت های برنامه نویسی از طریق انجمن ها و سایت های انگلیسی زبان ، برنامه نویسان مورد نیاز را پیدا میکنند و به زبان انگلیسی با برنامه نویس مکاتبه میکنند. در این صورت برنامه نویس باید بتواند به زبان انگلیسی با آنها ارتباط برقرار کند.

همچنین اگر قصدشرکت کردن در بسیاری از آزمون های بین المللی را داشته باشید باید به انگلیسی مسلط باشید زیرا آنها سوالات و درخواست های خود را به انگلیسی مطرح میکنند که باز هم اهمیت انگلیسی در برنامه نویسی را نشان میدهد.

 

۶ - میتوانید به پادکست های آموزشی در حوزه ی برنامه نویسی گوش کنید

بعضی وقت ها توانایی دیدین ویدیو های آموزشی را ندارید و برای اضافه کردن دانش و تخصص خود بهتر است پادکست گوش بدهید مثلا زمان های خالی که در حال طی کردن یک مسافت هستید یا ...

وقتی که به دنبال پادکست های خوب برنامه نویسی میگردید کلی پادکست خوب پیدا میکنید که به زبان انگلیسی هستند و اگر انگلیسی بلد باشید میتوانید از این منابع لذت ببرید.

پادکست گوش دادن علاوه بر اینکه لذت بخش است باعث تقویت زبان انگلیسی شما هم میشود.

 

۷ - میتوانید به راحتی در انجمن های برنامه نویسی جهانی فعالیت کنید

زمانی که به کدنویسی مشغول هستید ممکن است خطاها و مشکلاتی برای شما پیش بیاید که نیاز به کمک شخص دیگری داشته باشید ، اگر در اطراف خود فرد متخصص برنامه نویسی نداشته باشید مجبورید که آنرا بصورت آنلاین مطرح کنید و اینجاست که باید به انجمن های برنامه نویسی مراجعه کنید.

انجمن های برنامه نویسی به زبان انگلیسی هستند

انجمن های بزرگ برنامه نویسی مثل stackoverflow وجود دارد که با مراجعه به آن میتوانید سوالات برنامه نویسی خود را بپرسید و حتی میتوانید به سوالاتی که دیگران پرسیده اند پاسخ بدهید و امتیاز بگیرید.

تقریبا بیشتر سوالات و مشکلاتی که برای شما پیش می آید از قبل مطرح شده و پاسخ هم داده شده که میتوانید از آنها استفاده کنید ولی اگر سوال و مشکل شما در انجمن وجود نداشت میتوانید به راحتی یک سوال جدید باز کنید.

این انجمن و تمامی اعضای آن به زبان انگلیسی فعالیت میکنند و شما برای سوال کردن پاسخ دادن و ... باید به زبان انگلیسی صحبت کنید و این باز هم اهمیت انگلیسی در برنامه نویسی را نشان میدهد.

 

لینک کوتاه این مقاله : https://avasam.ir/post/388
این سیستم برپایه ی علاقه مندی شما یک دوره ی مناسب به شما پیشنهاد میدهد
مرا بسوی بهترین دوره ی آموزشی که برای من مناسب است هدایت کن 🤖
برای استفاده ی دیگران و حمایت از ما در جامعه های زیر به اشتراک بگذارید

.:: نظرهای کاربران ::.
دوره ی آموزش پروژه محور ساخت کافه بازار دوره ی آموزش پروژه محور ساخت فروشگاه دیجیکالا آموزش لاراول دوره ی آموزش ویو جی اس