۷ بازی که با پایتون ساخته شده

۷ بازی که با پایتون ساخته شده

بروزرسانی : 4 روز پیش

هفت بازی از بازی های معروف که با زبان پایتون ( Python ) ساخته شده اند

پایتون یکی از زبان های برنامه نویسی ارزشمند و محبوب برای برنامه نویسی است که برای بازی سازی نیز مناسب است و تعداد قابل توجهی از گیم های محبوب با زبان پایتون خلق شده اند.

علت اصلی انتخاب پایتون توسط برنامه نویسان برای بازی سازی سادگی در یادگیری ، قدرت بالا برای پردازش های هوش مصنوعی و جذاب بودن این زبان برنامه نویسی است.

از یک دید ، زبان پایتون قدرت کتابخانه های سی و سی پلاس پلاس را دارد و از دید دیگر سادگی فلش را برای توسعه بازی ها و به همین خاطر این زبان برای کارهای پیچیده مناسب است و به همین خاطر پایتون میتواند گزینه ی خوبی برای برنامه نویسی بازی های پیچیده باشد.

ما در این مقاله هفت گیم بسیار محبوب را آورده ایم که از زبان پایتون ( Python ) برای توسعه ی خود بهره گرفته اند.

  1. بازی Civilization IV
  2. بازی Battlefield 2
  3. بازی Sims 4
  4. بازی Toontown Online
  5. بازی world of tanks
  6. بازی EVE Online 
  7. بازی Frets on Fire

 

1 - بازی Civilization IV

 

بازی های ساخته شده با پایتون شماره یک


بازی Civilization IV که Sid Meier’s Civilization IV هم نامیده می شود یک بازی کامپیوتری استراتژیکی است که چهارمین نسخه از سری بازی های Civilization است.این بازی توسط سورن جانسون و تحت مدیریت سید مایر و استودیوی بازی‌سازی رایانه‌ای او Firaxis Games ساخته شده است.

 

این گیم برای اولین بار بین 25 اکتبر و 4 نوامبر 2005 در اروپا، آمریکای شمالی و استرالیا منتشر شد.

ویرایشگر نقشه این نسخه از بازی نیز زبان پایتون را پشتیبانی می کند.

در موتور بازی Civilization IV  یک مفسر پایتون تعبیه شده است و این بازی با زبان پایتون توسعه داده شده.

 

2 - بازی Battlefield 2

 

بازی های ساخته شده با پایتون بازی دوم

بازی Battlefield 2 در تاریخ ۲۰۰۵ توسط Digital Illusions CE ساخته شده است. این یک بازی ویدئویی شوتر اول شخص نظامی است. این بازی با مشارکت استودیو بازی سازی Trauma Studios ساخته شده و توسط Electronic Arts تنها برای سیستم عامل ویندوز مایکروسافت ، بعنوان نسخه سوم از سری بازی های Battlefield توزیع شد.

بسیاری از قسمت های منطق این بازی با اسکریپت نویسی پایتون انجام گرفته است.

 

3 - بازی Sims 4

 

بازی sims 4 با پایتون

گیم The Sims 4 چهارمین نسخه معروف ، از سری بازی های ویدئویی شبیه سازی زندگی به نام The Sims است.بازی Sims 4 هم مشابه نسخه های قبلی خود است. این بازی توسط استودیوهای Maxis و The Sims Studio ساخته شده و توسط Electronic Arts توزیع شده است.بازیکنان یک شخصیت  Sim طراحی می کنند و زندگی شبیه سازی شده مثل زندگی واقعی را مدیریت میکنند و بازی به همین روال شکل میگیرد.

قسمت Mod های این بازی با زبان پایتون نوشته شده و برنامه ای برای کدنویسی با پایتون درونش هست.

 

4 - بازی Toontown Online

 

بازی Toontown با زبان پایتون


بازی Disney’s Toontown Online که به نام های Toontownیا Toontown Online نیز معروف است. این یک بازی نقش آفرینی آنلاین گسترده چند نفره  ( massively multiplayer ) سه بعدی است که در دنیایی از حیوانات کارتونی طراحی شده است.

این سری بازی توسط استودیو واقعیت مجازی Disney و Schell Games ساخته شده است.

در این بازی بازیکنان میتوانند شخصیت‌هایی به نام Toons بسازند. بازیکنان همچنین می توانند شخصیت Toons خود را در شکل ها، لباس ها، رنگ ها و اندازه های مختلف و همچنین گونه های خود سفارشی کنند.

برای خلق این بازی از زبان پایتون استفاده شده و همچنین برای قسمت های گرافیکی از کتابخانه ی panda3D استفاده شده .

پایتون به دلیل سبک بودن ، کارآمد بودن و حفظ تعادل در این گیم استفاده شده است و سادگی در یادگیری ، مستندات خوب ، اشکال زدایی عالی نیز دلایل اضافه برای انتخاب پایتون توسط سازندگان این گیم بوده است.

 

5 - بازی world of tanks

 

بازی های ساخته شده با پایتون - بازی شماره ۵

بازی world of tanks یا WoT یک بازی از نوع MMORPGs است که توسط یک شرکت بلاروسی - قبرسی به اسم Wargaming ساخته شده است. این بازی دارای وسایل نقلیه جنگی برای اواسط قرن بیستم یعنی دهه 1930 تا 1960 است.

این گیم در ابتدا رایگان است اما برای خریدن نسخه ی permium باید هزینه پرداخت کنید.

این بازی تا کنون به کنسول ها و پلتفرم های زیادی پورت شده است برای مثال استودیو Wargaming West studio این بازی را برای کنسول Xbox 360 آماده کرده است.

در سال ۲۰۱۶ برای کنسول PlayStation 4 نیز منتشر شد و اخیرا نیز با نام World of Tanks Blitz برای پلتفرم های موبایلی منتشر شده است.

برای توسعه ی این بازی از زبان برنامه نویسی پایتون استفاده شده است.

 

6 - بازی EVE Online

 

بازی eveonline با پایتون ساخته شده

بازی EVE Online یک بازی آنلاین چند نفره است که توسط شرکت CCP Games ساخته و توزیع شده است. بازیکنان در این بازی می توانند در وظایف و فعالیت های مختلف درون بازی مانند تجارت، استخراج، ساخت، دزدی دریایی، تحقیق و مبارزه (هم بازیکن در مقابل بازیکن و هم بازیکن در مقابل محیط) شرکت کنند.

برای بازی Eve Online هم در سرور و هم در قسمت کلاینت از زبان برنامه نویسی پایتون و برای بالا بردن پرفرمنس این بازی از Stackless Python استفاده شده.

 

7 - بازی Frets on Fire

 

بازی های ساخته شده با پایتون

Frets on Fire یا FoF یک بازی فنلاندی به سبک ویدیو موزیک است که توسط Unreal Voodoo ساخته شده است. 

این بازی برپایه ی نت های موسیقی ساخته شده و روی لاین های مختلف به رنگ های مختلف نت های موسیقی حرکت میکند. بازی کن باید مهارت آنرا کسب کند تا در زمان مناسب رنگ مناسب را بفشارد و امتیاز جمع کند.

این بازی با زبان برنامه نویسی پایتون نوشته و خودش نیز برپایه ی لایسنس گنو بصورت آزاد منتشر شده البته بعضی قسمت های آن مثل موزیک ها فقط درون چهارچوب این گیم قابل استفاده است.

 

سخن پایانی :‌

چیزی که زبان پایتون را نسبت به دیگر زبان های برنامه نویسی برای بازی سازی مناسب میکند کدنویسی تمیز و خوانایی بالای پایتون است.  تقریبا همه میدانند که کدهای نوشته شده به زبان Python از کدهای نوشته شده به زبان Java یا C خواناتر و قابل درکتر هست.

به همین دلیل توسعه ی بازی با پایتون کمی سریعتر از دیگر زبان ها اتفاق میوفتد و این یکی از فاکتورهای انتخاب زبان پایتون است.

براساس تجربه ی شخصی تیم های توسعه ی بازی چه در ایران چه در خارج به دنبال موتورهای بازی سازی محبوبی هستند تا هم از پشتیبانی جامعه ی بزرگ آن بهره ببرند هم افزونه ها و نمونه کدهای زیادی در دسترس داشته باشند یکی از این انجین های یونیتی هست و شما مجبور هستید درون آن به زبان سی شارپ اسکریپت نویسی کنید اما سی شارپ قدرت و توانایی پردازش هوش مصنوعی پایتون را ندارد و به همین علت در بازی های بزرگ ممکن است بصورت ترکیبی از زبان های مختلف استفاده شود و قدرت پایتون در بخش پردازش هوش مصنوعی بازی استفاده شود.

 

لینک کوتاه این مقاله : https://avasam.ir/post/398
این سیستم برپایه ی علاقه مندی شما یک دوره ی مناسب به شما پیشنهاد میدهد
مرا بسوی بهترین دوره ی آموزشی که برای من مناسب است هدایت کن 🤖
برای استفاده ی دیگران و حمایت از ما در جامعه های زیر به اشتراک بگذارید

.:: نظرهای کاربران ::.
دوره ی آموزش پروژه محور ساخت کافه بازار دوره ی آموزش پروژه محور ساخت فروشگاه دیجیکالا آموزش لاراول دوره ی آموزش ویو جی اس