لینوکس اوبونتو چیست ؟ بررسی گذشته و حال اوبونتو

لینوکس اوبونتو چیست ؟ بررسی گذشته و حال اوبونتو

بروزرسانی : 4 ماه پیش

لینوکس اوبونتو چیست ؟  لینوکس ubuntu چیست ؟ آموزش لینوکس ubuntu ؟ آموزش لینوکس

 

لینوکس ubuntu چیست ؟ 

ubuntu محبوب ترین توزیع سیستم عامل لینوکس در جهان است . ممکن است ubuntu بهترین توزیع باشد یا نباشد ولی در حال حاضر محبوبترین است . 

این توزیع از لینوکس یا بعبارتی دیگر برند " ubuntu " توسط شرکت Canonical  جهت استفاده خانگی ، استفاده روی سرور یا برای کاربردهای دیگر توسعه داده شده است .

همچنین ubuntu محبوب ترین سیستم عامل برای کلاد ( cloud ) میباشد .

شرکت گوگل محیط توسعه ی خود برای سیستم عامل اندروید را در محیط ubuntu آماده کرده است و بسیاری از جاهای دیگر ubuntu محبوب است ، به طوری که وقتی بسیاری از افراد به لینوکس فکر میکنند به احتمال زیاد ، به ubuntu فکر میکنند . 

لینوکس چیست ؟ linux چیست ؟ آموزش لینوکس ، آموزش Linux

پس لینوکس چیست ؟ 

اگر چه در سرتاسر اینترنت مطالبی در مورد لینوکس موجود است ، اما بسیاری از افراد هنوز نمیدانند لینوکس واقعا چیست . 

اگر بخواهیم بصورت حرفه ای تعریف کنیم ، لینوکس یک هسته است ، هسته ای برای سیستم عامل کامپیوتر ها .

این هسته ی لینوکس گسترده تر از چیزی است که مردم بعنوان هسته ی سیستم عامل اندروید تصور میکنند . 

وقتی از سیستم عامل لینوکس صحبت میکنیم ، در حقیقت منظور مخلوطی از هسته ی لینوکس به همراه برخی از ابزارهای اوپن سورس میباشد که بیشتر مربوط به پروژه گنو هستند و به آنها گنو/لینوکس گفته میشود . 

برای بیان ساده تر ، گنو/لینوکس ( که به اشتباه لینوکس گفته میشود ) یک سیستم عامل اوپن سورس است که بر روی هسته ی لینوکس ساخته شده است و شاخته ای از سیستم عامل یونیکس میباشد ، گنو/لینوکس پسرعموی دو سیستم عامل BSD و macOS میباشد .

هر چند برنامه های ساخته شده برای این سیستم ها  بصورت مستقیم در لینوکس کار نمیکند ولی معمولا برای لینوکس قابل پورت شدن است . 

خلاصه اینکه سیستم عامل های اساسی مشابه هم هستند و تغییر سیستم عامل از لینوکس به مک یا برعکس سخت نخواهد بود . 

آموزش لینوکس ، آموزش Linux ، دبیان چیست ؟

  ubuntu چطور شروع به کار کرد ؟ 

لینوکس ubuntu از ابتدا به این اندازه محبوب نبوده است ، در حقیقت ubuntu هنوز یک توزیع جوان است . با توجه به آنچه گفته شد ، محبوبیت و ارتقای ubuntu همزمان با محبوبیت لینوکس اتفاق میوفتد . 

ریشه ی توزیع ubuntu ، توزیع دیگر لینوکس به نام دبیان است . دبیان نیز یکی از قدیمی ترین و محبوبترین توزیع های لینوکسی میباشد و پیشرفت های زیادی را به وجود آورده است که کاربران مدرن لینوکس روز به روز بر آن تکیه می کنند .

Mark Shuttlesworth یک کارآفرین در آفریقای جنوبی که طرفدار دبیان بود و زمانی که شرکت خود را تاسیس میکرد با آن کار میکرد .

آقای Shuttlesworth  تصمیم گرفت یک توزیع جدیدی برای لینوکس بسازد و نام آن را ubuntu گذاشت . 

نصب و راه اندازی دبیان در سال 2004 بسیار سخت بود و یکی از اهداف اولیه ubuntu رفع کردن این مشکل بود به عبارتی دیگر هدف اصلی ubuntu این بود که عموم مردم به سادگی از یک توزیع بتوانند استفاده کنند . 

سیستم های دسکتاپ در انحصار مایکروسافت بود و ubuntu میخواست آنرا تغییر دهد . 

 نسخه های ابتدایی توزیع ubuntu بر ابزارهای رابط کاربری تمرکز بیشتری داشت همانند نصب کننده ی گرافیکی که باعث جذب کاربران زیادی به سمت این توزیع شد . 

ubuntu کامپیوتر شما را برای خود شما تنظیم میکند که قبلتر در دنیا لینوکس همچین چیزی وجود نداشت . 

ubuntu یک لینوکس برای دسکتاپ کاملا آماده ، ساده و قابل استفاده برای کاربران عادی را فراهم میکند .

ubuntu نقاط ضعف لینوکس را رفع کرد مثل ساخت برنامه های جانبی ، درایورها ، دسترسی راحت و ... .

بطور واضح ، تلاش برای در دسترس قراردادن لینوکس برای همه ، با ubuntu محقق شد چون ubuntu به زودی در قلب کاربران جدید لینوکس و همچنین کاربران قدیمی جای باز کرد . 

آموزش لینوکس ، آموزش Linux ، کاربرد لینوکس ، کاربرد linux

با ubuntu چه کارها میشود انجام داد ؟ 

شاید قبلا از این موضوع اطلاع نداشتید ولی شما با توزیع ubuntu لینوکس ، هر کاری را که بخواهید میتوانید انجام دهید . 

ubuntu یک توزیع لینوکسی قدرتمند و همه کاره است . بصورت تئوری شما میتوانید ubuntu را روی هر دستگاهی نصب و اجرا کنید و به عبارتی دیگر ubuntu روی کامپیوتر خانگی ، لپتاپ و گوشی های هوشمند قابل نصب است . 

شما میتوانید ubuntu را روی سرور نصب کنید و وب سایت خود را میزبانی کنید ، شما میتوانید در یک دستگاه متصل به شبکه جهت تهیه نسخه ی پشتیبان از  فایل های خود استفاده کنید . 

شما میتوانید ubuntu را روی Raspberry Pi نصب کنید تا در دستگاه های اینترنت چیزها بتوانید استفاده کنید . سرانجام ، میتوانید به روتر سفارشی خود متصل کنید که با ubuntu اجرا میشود . 

اگر احساس میکنید واقعا خلاق هستید سعی کنید ubuntu را روی گوشی اندرویدی خود اجرا کنید ، راه های زیادی برای این کار وجود دارد که اگر جستجو کنید پیدا خواهید کرد . 

اگر این مطلب را میخوانید به احتمال زیادی دوست دارید ubuntu را روی کامپیوتر خانگی یا لپتاپ خود نصب کنید و نگران این هستید که آیا برنامه های ویندوزی یا مک شما پیدا میشود یا نه ؟

مثل تمام سیستم عامل های دسکتاپ ، توسعه دهندگان برنامه های ubuntu نیز دست به کار شده اند و تقریبا برای هر برنامه ای در ویندوز یا مک جایگزینی در ubuntu وجود دارد که اکثرا رایگان هستند پس جای نگرانی نیست . 

اکثر درایورهای سیستم شما اعم از گرافیک و کارت صدا و ... برای ubuntu موجود است و البته برای اطمینان بیشتر نام درایور خود را برای ubuntu در اینترنت سرچ کنید و سپس اقدام به نصب لینوکس ubuntu بکنید . 

آموزش لینوکس ، آموزش linux ، آینده ی لینوکس ، آینده ی اوبونتو ، آینده ی ubuntu

آینده ی ubuntu چطور است ؟ 

سخت است بگوئیم چه بر سر ubuntu خواهد آمد اما ubuntu همچنان بعنوان یک بازیگر اصلی در تکنولوژی های جهان نقش بازی میکند . 

ubuntu همیشه در زمینه ی رایانش ابری مورد علاقه است و همچنان به پیشرفت خود ادامه میدهد . همچنین ubuntu در زمینه ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین مطرح است. این روزها برنامه نویسان نیز برای کارهای برنامه نویسی در لینوکس ، از اوبونتو به شدت استفاده میکنند. 

ubuntu یک نسخه ی خاص برای اینترنت چیزها دارد ، Ubuntu Core نام دارد همچنان در این زمینه در حال پیشرفت است . 

از آنجایی که شرکت IBM ، توزیع Red Hat لینوکس ، را به تصرف خود درآورد ، شرکت Canonical  که توسعه دهنده ی ubuntu است بزرگترین شرکت مستقل لینوکسی است . 

 بسته به  سیاست های شرکت IBM برای Red Hat، کاربران سابق Red Hat و CentOS می توانند به ubuntu سوئیچ کنند .

ubuntu به عنوان بزرگترین بازیکن در دسکتاپ و دنیای کسب و کار است و به احتمال زیاد خواهد بود . 

هر آنچه که به سر ubuntu در آینده خواهد آمد ، کاملا روشن است . همه نشانه ها به رشد مداوم کانونیکال و ubuntu در دنیای کسب و کار و بهبود قابلیت استفاده و سازگاری کاربران خانگی ubuntu اشاره دارد.

 

دوره ی آموزش فارسی لینوکس اوبونتو - آموزش لینوکس - دوره ی آموزش فارسی لینوکس - دوره ی آموزش اوبونتو آموزش نصب لینوکس اوبونتو 

 

 

لینک کوتاه این مقاله : https://avasam.ir/post/98
این سیستم برپایه ی علاقه مندی شما یک دوره ی مناسب به شما پیشنهاد میدهد
مرا بسوی بهترین دوره ی آموزشی که برای من مناسب است هدایت کن 🤖
برای استفاده ی دیگران و حمایت از ما در جامعه های زیر به اشتراک بگذارید

.:: نظرهای کاربران ::.
دوره ی آموزش پروژه محور ساخت کافه بازار دوره ی آموزش پروژه محور ساخت فروشگاه دیجیکالا آموزش لاراول دوره ی آموزش ویو جی اس