آموزش برنامه نویسی اندروید ( نسخه ی جدید)

برنامه نویسی اندروید یکی از محبوب ترین حوزه های برنامه نویسی است که آینده و درآمد بسیار عالی در بازار کار نیز دارد. دلیل آن محبوبیت گوشی ها و تبلت های اندرویدی در کل جهان است بطوریکه اندروید هم اکنون محبوب ترین سیستم عامل جهان شده.

جامعه ای که اندروید استفاده میکند بسیار زیاد است و تمایل بیشتری به نصب اپلیکیشن های جدیدی دارند تا روی گوشی و تبلت هوشمند خود از آنها استفاده کنند.

شما بعنوان یک فرد عادی یا یک فرد برنامه نویس که دوست دارید به حوزه ی برنامه نویسی اندروید وارد شوید یکی از بهترین مسیر ها را انتخاب کرده اید و ما در پلتفرم آموزش آنلاین آواسام همراه شما خواهیم بود تا بهترین و کامل ترین آموزش های برنامه نویسی اندروید را به شما ارائه دهیم.

 

مسیر شروع برنامه نویسی اندروید

ما بهترین مسیر را برای شروع و یادگیری سریع برنامه نویسی اندروید برای شما تدارک دیده ایم و اگر به آموزش های ما در حوزه ی برنامه نویسی اندروید دقت کافی داشته باشید راه اصولی را طی خواهید کرد. برای شروع برنامه نویسی Android نیاز است که کمی با مبانی و اصول برنامه نویسی آشنا باشید. در صورت اینکه تا کنون هیچ تجربه ی برنامه نویسی نداشتید بهتر است ابتدا دوره ی دوازده قدم شروع و یادگیری اصولی برنامه نویسی را ببینید و سپس اقدام به یادگیری برنامه نویسی اندروید بکنید.

ولی اگر به مبانی برنامه نویسی تا حدودی آشناییت دارید بهتر است به ادامه ی همین آموزش و دروسی که در ادامه قرار است برای شما برگزار کنیم بپردازید.

برای برنامه نویسی اندروید لازم است ابتدا زبان های برنامه نویسی رسمی برای توسعه ی اپلیکیشن های اندرویدی را بشناسیم :

  1. زبان جاوا ( JAVA )
  2. زبان کاتلین ( KOTLIN )

زبان جاوا یکی از قدیمی ترین زبان های برنامه نویسی است که قدرت بسیار زیادی دارد و در زمینه های مختلفی استفاده  میشود و زبان برنامه نویسی کاتلین یک زبان نسبتا جدیدی است که توسط شرکت جت برینز ساخته شده تا به برنامه نویسان اندرویدی که قبلا با جاوا کار میکردند کمک کند تا رشد سریعتری را تجربه کنند یعنی کدنویسی کمتری بکنند باگ های کمتری داشته باشند و خروجی با کیفیت تری بیرون بدهند.

هیچ یک از زبان های بالا بر دیگری برتری ندارد هر کدام قدرت و معایب خود را دارد اما برای شروع کار تیم آموزشی ما زبان برنامه نویسی جاوا را توصیه میکند چون در اصل کاتلین هم در بسیاری از قسمت ها از جاوا کمک میگیرد ، خود کاتلین روی ماشین مجازی جاوا اجرا میشود و ... پس نتیجه میگیریم جاوا مهم است و ابتدا باید به آن بپردازیم  و سپس برای قدرت بیشتر و سرعت بیشتر بهتر است با کاتلین کار کنیم.

پس مسیر درست ما این است اول جاوا را یاد بگیر اگر جاوا را بلد هستی برو کاتلین را یاد بگیر اینطوری یه برنامه نویس فوق العاده ی اندرویدی میشوی

 

نرم افزارها و سخت افزارهای مناسب برای برنامه نویسی اندروید

نرم افزار اصلی و مورد نیاز برنامه نویسی اندروید Android Studio هست که به همراه برخی از متعلقاتش باید در سیستم شما نصب بشود که در زیر لیست میکنیم :‌

  • نرم افزار Android Studio
  • جاوا (jdk)
  • کیت توسعه ی اندروید یا همان SDK
  • یک امولاتور اندروید ( اندروید مجازی روی سیستم شما )

 

برای  برنامه نویسی اندروید باید حداقل سخت افزار هایی داشته باشید یعنی بهتر است ابتدا بدانید که کامپیوتر یا لپتاپ الزامی است و حالا این کامپیوتر باید حداقل مشخصات زیر را داشته باشه : 

حداقل های مورد نیاز برای اجرای اندروید استودیو در مک لینوکس و ویندوز
  Microsoft Windows Mac Linux
Operating System Version Microsoft® Windows® 7/8/10 (32- or 64-bit)

The Android Emulator only supports 64-bit Windows.

Mac® OS X® 10.10 (Yosemite) or higher,
up to 10.14 (macOS Mojave)
GNOME or KDE desktop

Tested on gLinux based on Debian (4.19.67-2rodete2).

Random Access Memory (RAM) 4 GB RAM minimum; 8 GB RAM recommended.
Free digital storage 2 GB of available digital storage minimum, 4 GB Recommended (500 MB for IDE + 1.5 GB for Android SDK and emulator system image).
Minimum required JDK version Java Development Kit 8
Minimum screen resolution 1280 x 800

 

نصب و راه اندازی تمام موارد بالا در جلسه ی اول دوره ی آموزش برنامه نویسی اندروید توسط مهندس نیکزاد بصورت ویدیویی تدریس شده است. شما میتوانید در این دوره ی کامل شرکت کنید و بصورت ویدیویی یاد بگیرید.

 

درس های آموزش برنامه نویسی اندروید شامل چه مواردی است ؟‌

درس های برنامه نویسی اندروید که در این بخش درج میشود بصورت قدم به قدم و مباحث کامل و کافی برای تسلط به برنامه نویسی اندروید است . دروس از صفر شروع میشود و فرض بر این است که شما فقط با مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی آشنا هستید. از نصب و اجرای محیط برنامه نویسی تا حرفه ای شدن در برنامه نویسی اندروید در این بخش تدریس میشود.

 

 


محصولات برگزیده مناسب شما