چطور برنامه نویس موفقی شویم ؟

چطور برنامه نویس موفقی شویم ؟

بروزرسانی : 4 سال پیش

چطور برنامه نویس موفقی شویم ؟‌

چطور برنامه نویس موفقی شویم ؟‌
 

سوال خیلی از برنامه نویس هاست یا کسانی که به تازگی قصد دارن برنامه نویسی را شروع کنند . چه تضمینی وجود دارد که یک برنامه نویس از نظر مالی و روحی و تمام جنبه های زندگی یک انسان موفق و شادی باشد ؟‌

در این ویدیو مهندس نیک زاد درباره ی موفقیت در برنامه نویسی صحبت میکند و بحث های مهمی درباره ی ریز ترین نکات برنامه نویسی را بیان میکند که میتواند هر فردی را به یک برنامه نویس موفق و شاد تبدیل کند.

در ادامه ی همین مقاله به تشریح و تفسیر این ویدیو میپردازیم و شما میتوانید این ویدیو را از طریق اینستاگرام رسمی آواسام بصورت کاملا رایگان تماشا کنید . برای دیدن ویدیو در اینستاگرام اینجا کلیک کنید.

 

آموزش ورود به دنیای برنامه نویسی

در این ویدیو ، درباره ی اینکه چطور یک فرد با دیدگاه صحیح و روش درستی وارد بحث و زمینه ی شغلی برنامه نویسی شود تا بتواند بصورت مستمر بحث یادگیری و کار کردن در این زمینه را ادامه دهد و بعد از مدتی خسته و از برنامه نویسی دلزده نشود.

برخی از افراد با شنیدن صحبت هایی درباره ی برنامه نویسی ، یا با خواندن یک سری مطالب اینترنتی درباره ی برنامه نویسی سریعا به دنبال یادگیری آن میروند و این باور را دارند که برنامه نویسی یک شغل بسیار راحت با درآمد بسیار بالا است و همین مورد باعث میشود در ابتدای شروع یادگیری از سختی های برنامه نویسی نالان شده و آنرا سریعا کنار میگذارند.

برای حل کردن این مشکل باید دیدگاه ابتدایی افراد نسبت به شغل برنامه نویسی عوض شود. برنامه نویسی درست مثل تمامی زمینه های شغلی دیگر چالش های مخصوص خود را دارد و هیچکس نمیتواند ادعا کند که برنامه نویسی شغلی راحت با درآمدی عالی است.

بله شغلی راحت است درآمد عالی هم دارد اما نه برای یک مبتدی بلکه برای کسی که قبلا برای آن سالها زمان و زحمت گذاشته و اکنون به مرحله ای رسیده است که تخصص کافی را دارد.

برنامه نویس چالش های خود را دارد باید با آنها روبرو شوید و اگر دیدگاه شما این باشد که وارد یک مسیری میشوید که چالش های زیادی دارد و قرار است همه ی چالش های آنرا با عشق و علاقه و سادگی تمام بگذرانید مطمئنا به برنامه نویسی موفق تبدیل میشوید.

ویدیویی که مهندس نیک زاد در آی جی تیوی اینستاگرام آواسام تهیه کرده است پراست از نکاتی که این باور های مسموم و اشتباه را حل میکند.

 

شروع کسب درآمد از برنامه نویسی

کسب درآمد از برنامه نویسی

خیلی از برنامه نویسان سالهاست که در حال یادگیری چیزهای جدیدی هستند و همیشه هم موفق عمل میکنند ولی نمیتوانند از علومی که کسب کرده اند به درآمد های چندانی برسند.

دلیل این اتفاق این است که آن برنامه نویس ها فکر میکنند که همیشه چیزهایی که یاد میگیرند کم است و با آن نمیشود کسب درامد کرد.

اما باید بدانید که محمد هریس یک برنامه نویس پاکستانی بود که توسط یک قالب برای وردپرس میلیاردر شد و ثروتی ایجاد کرد که برای تمام طایفه اش کافی بود.

درحالیکه باور خیلی از برنامه نویسان این است که برای کسب درآمد باید فلان زبان های برنامه نویسی و فلان فریمورک ها را یاد گرفت و فلان مدارک را باید گرفت. در حالیکه همه ی اینها اشتباه است و اگر هدف درآمد و ایجاد یک استارتاپ یا خلق یک ایده باشد نیاز به یادگیری هر روزه ی چیزهای جدیدی نیست.

در کل و بصورت خلاصه اگر شما یک چیز جدیدی را یاد گرفتید و نتوانستید از آن زبان برنامه نویسی یا هر چیز دیگر درآمدی خلق کنید با مسلط شدن به هزاران زبان برنامه نویسی هم نمیتوانید در آمدی ایجاد کنید.

در ویدیو مهندس نیک زاد در بخش آی جی تیوی اینستاگرام رسمی آواسام به وضوح درباره ی این مسئله صحبت شده است و بهتر است ویدیو کامل را از اینجا ببینید.

 

در بحث برنامه نویسی از چه کسانی مشورت بگیریم ؟‌

گروه های تلگرامی برنامه نویسی

در هر کاری و در هر مرحله ای از زندگی باید مراقب باشید که مشاوران شما چه کسانی هستند. حتی یک جمله ی اشتباه میتواند باعث یک برداشت غلط شود و همان برداشت غلط باعث ناامیدی شما شود. یک ضرب المثل قدیمی هست که میگه :

“،به خاطر میخی نعلی افتاد
،به خاطر نعلی اسبی افتاد
،به خاطر اسبی سواری افتاد
،به خاطر سواری جنگی شکست خورد
به خاطر شکستی مملکتی نابود شد
و همه این ها به خاطر کسی بود که میخ را خوب نکوبیده بود”

و در شغل و حرفه ی برنامه نویسی نیز به این شکل است اگر یک دیدگاه و صحبت اشتباهی در شما تاثیر بگذارد ممکن است مدت زمان زیادی را درگیر آن باشید تا بتوانید با یک صحبت صحیح و درست جایگزین کنید در حالیکه اگر از همان ابتدا اطلاعات درست دریافت میکردید چنین اتفاقی برای شما نمی افتاد و در زمان شما صرفه جویی میشد.

گروه های تلگرامی برنامه نویسی یکی از بدترین مکان ها برای دریافت مشاوره ی برنامه نویسی و مطرح کردن مسائل برنامه نویسی است و در اکثر مواقع شما را گمراه خواهند کرد و قبلا در یک پستی در این باره صحبت کردیم که میتوانید از اینجا مطالعه کنید.

یکی از انجمن های معتبر برنامه نویسی که میتوانید در آن فعالیت کنید سایت stackoverflow است.

در ویدیو بصورت کامل درباره ی بهترین و بدترین انجمن ها و گروه های برنامه نویسی صحبت شده است و برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم ویدیو igtv اینستاگرام اواسام را تماشا کنید.

 

 رابطه ی برنامه نویسی و افسردگی و راه کارهای حل این مشکل

رابطه ی افسردگی با برنامه نویسی

برنامه نویسی شغلی است که بخاطر ماهیت آن بیشتر افرادی که با آن درگیر هستند دچار استرس های مختلف و در نهایت باعث ایجاد افسردگی ضعیف و گاهی شدید میشود.

دلیل این اتفاق ، نشستن طولانی مدت پشت کامپیوتر و لپتاپ و چالش های زیاد ذهنی و استرس های کاری است.

برای حل کردن افسردگی ناشی از برنامه نویسی و استرس های موجود در شغل برنامه نویسی ، گزینه ی ورزش توسط مهندس نیک زاد پیشنهاد میشود که در ویدیو بصورت کامل تشریح میشود که میتوانید از ان بهره بگیرید.

ورزش کردن در دراز مدت باعث میشود آسیب های جسمی ناشی از نشستن پشت میز کاهش پیدا کند و همچنین باعث تقویت خلاقیت و روحیه ی برنامه نویس میشود تا از نظر ذهنی بازدهی بیشتری داشته باشد.

 

 زبان انگلیسی و اهمیت آن در برنامه نویسی

از آنجایی که تمامی منابع برای برنامه نویسی به انگلیسی نوشته میشود و هر چیز جدیدی که در این زمینه ابداع میشود با مستندات انگلیسی منتشر میشود تا تمام جهانیان بتوانند از آن استفاده کنند یادگیری زبان انگلیسی یکی از اصلی ترین نیاز های برنامه نویسی است.

به دلیل اینکه شغل برنامه نویسی یک شغل جهانی حساب میشود یادگیری زبان انگلیسی بسیار مهم است.

سینتکس زبان های برنامه نویسی شباهت زیادی به زبان انگلیسی دارد چون نام گذاری ها به زبان انگلیسی است و برای درک هر چه بیشتر سینتکس زبان های برنامه نویسی بهتر است به زبان انگلیسی مسلط باشید.

 

شب کاری برنامه نویسان خوب است یا خیر ؟

شب کاری برنامه نویسان

در این ویدیو دو عدد مثال از بزرگترین برنامه نویسان جهان زده شده است. یکی لینوس توروالدز نویسنده ی کرنل لینوکس که یکی از بزرگترین و بهترین کرنل برای سیستم عامل های مبتنی بر لینوکس است.

لینوس توروالدز در کتاب فقط برای تفریح نوشته است که برای ساختن لینوکس حتی یک شب هم بیخوابی نکشیده است و تقریبا همیشه صبح زود بیدار میشود. البته نه به این معنی که فقط بخاطر برنامه نویسی این کار را میکند بلکه صبح ها زود بیدار میشود تا دخترهایش را به مدرسه برساند ولی در کل شب ها کار نمیکند و اعتقادی به آن ندارد.

مثال دوم دنیس ریچی سازنده ی زبان برنامه نویسی سی است که معتقد است تمام خلاقیت های او در صبح زود تا ظهر اتفاق میوفتد و بعد از این تایم تقریبا هیچ خلاقیتی ندارد.

تقریبا برنامه نویسان شناخته شده اعتقادی به شب زنده داری یا کار برنامه نویسی در شیفت شب ندارند.

هر شخصی نسبت به خاصیت های جسمانی خودش کاملا صاحب اختیار است که شب ها کار کند یا صبح ها ولی اینکه برخی از افراد در برخی از سایت ها و گروه ها تاکید میکنند که برنامه نویسان شب ها بازدهی خوبی دارند کاملا اشتباه است حداقل برای برنامه نویسان بزرگ اینطوری نبوده است.

درباره ی کار شبانه ی برنامه نویسان و بازدهی آن نیز در این ویدیو بصورت کامل توضیح داده میشود.

 

حل مشکل کمال گرایی و وسواس در برنامه نویسی

شاید شما هم دیده باشید یا اصلا خودتان هم اینطور باشید که وقتی یک کار کوچکی را انجام میدهید انتظار بسیار زیادی از کامپیوتر دارید بطوریکه برخی ها اصلا کار خاصی را انجام نمیدهند ولی همیشه ادعای این را دارند که کار آنها عالی است و بیل گیتس پیش آنها هیچی نیست :) این مشکل یه طرف و مشکل دیگری که از این باور پدید میاد کمال گرای هست.

شخصی که در بحث برنامه نویسی کمال گرا هست سعی میکند هر چیزی که انجام میدهد حتما نتیجه ی خوبی بدهد و تا اطمینان از موفقیت و عالی بودن آن حاصل نکند دست به کاری نمی زند و همین امر باعث میشود که خیلی ها هیچ کاری در زندگی برنامه نویسی خودشان انجام ندهند.

ولی باید این باور را جایگزین کرد که محصولات عالی و رقیب های بلند مرتبه ای که امروز میبینید روزی از پروژه های ناقص و کوچک شروع کردند ولی این شروع را انجام دادند و سپس با صبر و توجه روی محصول خود آنرا رشد دادند.

ولی اگر از همان لحظه ی شروع انتظار یه چیز عالی داشته باشید حتما از کار زده میشوید و عملا هیچ کاری نمیکنید.

برای حل مشکل کمال گرایی در برنامه نویسی نیز در این ویدیو توضیحات و راه کارهای عالی امده است.

 

عوامل موثر در رشد درآمد برنامه نویسان

در این ویدیو عوامل اصلی موثر در رشد درآمد برنامه نویسی بررسی شده است که شامل نکات بسیار ریز و حساسی است که باید هر برنامه نویس انها را در زمینه ی شغلی خودش که برنامه نویسی است رعایت کند.

تقریبا هیچ عامل خارجی در شغل برنامه نویسی موثر نیست و حتی اتفاقات به ظاهر بد جامعه مثل تحریم ها ، رشد قیمت دلار ، بسته شدن اینترنت جهانی ، فیلتر شدن برخی سایت و .... باعث رشد بسیار بیشتر برنامه نویسان میشود.

 

برای مشاهده ی ویدیو به لینک زیر مراجعه کنید 

https://www.instagram.com/p/CFkTKz-H0Yb/

 

لینک کوتاه این مقاله : https://avasam.ir/post/190
این سیستم برپایه ی علاقه مندی شما یک دوره ی مناسب به شما پیشنهاد میدهد
مرا بسوی بهترین دوره ی آموزشی که برای من مناسب است هدایت کن 🤖
برای استفاده ی دیگران و حمایت از ما در جامعه های زیر به اشتراک بگذارید

.:: نظرهای کاربران ::.
دریا / 4 سال پیش

وای چقدر مطلب عالی و ویدیو مفید بود مرسی که تجربیاتتون رو به اشتراک میزارید

دوره ی آموزش پروژه محور ساخت کافه بازار دوره ی آموزش پروژه محور ساخت فروشگاه دیجیکالا آموزش لاراول دوره ی آموزش ویو جی اس