آموزش gimp

Gimp چیست ؟‌

آموزش کامل نرم افزار گرافیکی gimp یا گیمپ

Gimp ( تلفظ بصورت گیمپ ) یک نرم افزار متن باز و رایگان برای ساخت یا ویرایش تصاویر مختلف است که تقریبا با آن میتوان هر نوع تصویری را ایجاد کرد یا هر نوع افکت و ویرایشی را روی تصاویر ایجاد کرد.

Gimp توسط جامعه ی متن باز و برمبنای گنو پیاده سازی شده است.

نرم افزار Gimp بر روی Windows / macOS و Linux قابل استفاده است.

Gimp یک جایگزین خوب برای نرم افزار Photoshop است که در ادامه نرم افزار Photoshop را با نرم افزار Gimp مقایسه خواهیم کرد.

 

مقایسه ی نرم افزار Gimp با نرم افزار Photoshop

نرم افزارهای ادیت تصویر خیلی زیادی وجود دارد ولی از بین آنها Photoshop و Gimp از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند که در لیست زیر مقایسه ی کاملی بین Photoshop و Gimp انجام داده ایم.

  • Photoshop یک نرم افزار پولی و تجاری است ولی Gimp کاملا رایگان است.
  • Photoshop یک برنامه ی بسته است در حالیکه Gimp متن باز است.
  • Photoshop نسخه ی linux ندارد ولی Gimp برای هر سه سیستم عامل windows macos linux قابل استفاده است.
  • Photoshop نرم افزاری سنگین است و منابع سیستمی زیادی مطلبد ولی Gimp بسیار سبک است و روی ضعیف ترین سیستم ها نیز بخوبی جواب میدهد.
  • Photoshop حجم بسیار زیادی دارد ( حدود چند گیگابایت ) در حالیکه Gimp خیلی کم حجم است.
  • تمام کارهای فنی و حرفه ای گرافیکی که در Photoshop قابل انجام باشد در Gimp هم قابل انجام است.
  • Gimp قابلیت استفاده از براش های Photoshop و پلاگین های خیلی زیادی را دارد.
  • ابزارهای Select در Gimp از هوش مصنوعی قوی تری نسبت به Photoshop بهره میگیرد و نتیجه ی قطعات برش شده از تصاویر طبیعی تر خواهد بود.

 

آموزش مهاجرت از Photoshop به Gimp

مهاجرت از نرم افزار پولی Photoshop که به احتمال زیاد هم در ایران کرک میشود تا خرید لایسنس ، به محیط رایگان Gimp بسیار راحت است.

اکثر ابزارها چه از نظر کارایی ، چه از نظر نام گذاری و چه از نظر آیکون کاملا مشابه photoshop هستند پس نگران سوئیج کردن از photoshop به Gimp نباشید.

ما در کنار شما هستیم اینبار با یه دوره ی آموزشی با کیفیت و فارسی که مهندس نیک زاد زحمتش را کشیده اند و بصورت رایگان منتشر کرده اند . برای تهیه این دوره نیز روی لینک زیر کلیک کنید ولی قول بدید بعد رفتن از این صفحه برگردید اینجا و ادامه ی آموزش های این کتابخانه رو بخونید. :)

دوره ی آموزش gimp فارسی و رایگان استاد نیک زاد 

 

چرا باید Gimp را یاد بگیریم ؟ 

آموزش نرم افزار gimp بصورت رایگان و به زبان فارسی

آموزش gimp مهم است چون ...

این روزها اکثر مردم دوست دارند تصاویر خودشان را خودشان روتوش کرده و افکت گذاری کنند ، برنامه نویسان دوست دارند رابط کاربری وب سایت یا اپلیکیشن خود را خودشان طراحی کنند.

گرافیست های عزیز دوست دارند از شر سنگینی نرم افزارهای دیگر و پرداخت پول بابت خرید لایسنس آنها یا عذاب وجدان کرک کردن نرم افزار های گرافیکی خلاص شوند.

و در نهایت همه چیز ختم میشود به یک نرم افزار رایگان و قدرتمند به نام Gimp که در این دوره ی آموزشی gimp شما بصورت کامل با نرم افزار gimp و قدرت های آن آشنا خواهید شد.

 

لینوکس و کارهای گرافیکی 

دوره ی آموزش گرافیک در محیط لینوکس - فتوشاپ برای لینوکس

سالهاست این باور اشتباه بوجود آمده است که شما نمیتوانید کارهای گرافیکی قوی در محیط لینوکس انجام دهید.

این باور اشتباه بیشتر از سمت بنگاه های تبلیغاتی نرم افزارهای تجاری پخش شده است تا مردم فکر کنند حتما باید برای یک نرم افزار گرافیکی پول پرداخت کنند و ویندوز یا مک بخرند و سپس دوباره پول بدهند و فتوشاپ را بخرند.

در حالیکه نه نیاز هست مک خریداری شود نه ویندوز و نه فتوشاپ ...

لینوکس رایگان است و قصد نداریم از مزیت های لینوکس و قدرت های آن صحبت کنیم . قبلا در یک دوره ی آموزش شروع و کار با اوبونتو آنرا توضیح دادیم.

در اینجا هدف ما این است که کارهای گرافیکی قدرتمند و خوبی را در توزیع های لینوکسی ارائه دهیم که با نرم افزارهای متن باز و رایگان زیادی این کارها میسر شده است یکی از آنها gimp است که از قدرت و کیفیت بسیار بالایی در کارهای گرافیکی برخوردار است پس این باور اشتباه را از خود دور کنید که در کارهای گرافیکی لینوکس ضعیف است.

Photoshop در لینوکس وجود ندارد و اگر شما یک برنامه نویس در محیط لینوکس ، توسعه دهنده ی اپلیکیشن موبایل در لینوکس یا گرافیستی باشید که از لینوکس استفاده میکند دیگر باید photoshop را فراموش کنید چون photoshop نسخه ای برای لینوکس ندارد.

 

دوره ی آموزش gimp رایگان استاد نیک زاد

دوره ی آموزش gimp استاد نیک زاد بصورت رایگان در 60 جلسه ی آموزشی بصورت ویدیویی تهیه شده است که میتوانید از لینک زیر بصورت کامل تهیه کنید.

در این دوره ی آموزشی gimp شما با بیشتر قسمت های مهم و ضروری gimp که برای کارهای گرافیکی نیاز است را یاد میگیرید و به همراه فایل های ویدیویی این دوره ی آموزشی فایل های تمرینی شامل تصاویر تمرینی ، فونت ها مورد نیاز ،‌ فایل های متن باز و ... منتشر شده است.

دوره ی آموزش رایگان gimp به زبان فارسی توسط استاد نیک زاد